کد خبر: ۱۵۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
آخرین وضعیت کرونا در فارس اعلام شد؛

بخش های ویژه تنفسی مملو از بیماران واکسن نزده

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین آمارهای بیماری کووید ۱۹ در فارس را تا امروز سه شنبه، بیست و پنجم آبان ۱۴۰۰ گفت: بخش های ویژه تنفسی مملو از بیماران واکسن نزده است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه،  سید روح اله حسینی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۵۶۲ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۵ هزار و ۵۶۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۳۹ هزار و ۴۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۵ هزار و ۹۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع تاکنون، ۴۹۱ هزار و ۴۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی همچنین از جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به هفت هزار و ۱۳۷ نفر افزایش یافت.

او در ادامه از بهبودی ۴۷۸ هزار و ۶۴۹ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۳۵ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۹۲ هزار و ۵۲۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۵۵۸ هزار و ۸۱۳ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

حسینی اعلام کرد: بر طبق گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در روزهای گذشته، بیشترین تعداد افرادی که به علت کروناویروس بستری شده یا جان خود را از دست داده اند، از گروه افرادی بوده اند که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده بودند.

وی  افزود: بررسی های ما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیانگر این نکته است که تعداد قایل توجهی از ۱۷۱ بیمار بستری در بخش های ویژه کووید ۱۹ که حال عمومی مناسبی نداشته اند، یا واکسن خود را دریافت نکرده بودند و یا دُزهای واکسن شان ناقص بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از مردم استان خواست تا ضمن رعایت نکات پیشگیرانه، در سریع ترین زمان ممکن با مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن، ایمنی خود را در برابر این بیماری و پیامدهای ناگوار آن افزایش دهند.

انتهای پیام/س 

نظرات بینندگان