کد خبر: ۱۵۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
در گفتگوی شیرازه با نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

افزایش امیدواری بین مردم از مزیت مهم سفرهای استانی رئیس جمهور/ دولت قبلی و فعلی در بازدیدهای میدانی توسط رئیس جمهور اصلا قابل مقایسه نیست

حسین زاده یکی از مزیت های اجتماعی مهم سفرهای استانی هیئت دولت را افزایش امیدواری بین مردم دانست و گفت: سفرهای استانی هیئت دولت باعث پیگیری جدی در موضوع مشکلات استان ها تا حصول نتیجه مطلوب می شود چراکه هم وزرا و هم خود شخص رئیس جمهور از نزدیک با مشکلات و معضلات آشنا می‌شوند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردم ایران که از همان ابتدا با شعار دولت مردمی و عدالت طلبی آغاز به کار کرد جهت آشنایی با مشکلات و معضلات موجود در جامعه و حل این مشکلات حضور میدانی در استانها و شهرستانها را امری ضروری میدانند و در همین راستا هر هفته با حضور در یک استان از نزدیک با مطالبات مردم آشنا میشوند.

کارشناسان مسائل سیاسی و اقتصادی معتقدند سفرهای استانی باعث می‌شود تا دولتمردان به طور دقیق با مشکلات مردم آشنا شوند و این آشنایی با مشکلات مردم سبب می‌شود تا آنها دقیق‌ترین تصمیمات را برای رفع مشکلات مردم بگیرند که البته بازخورد این تصمیمات به زودی مشخص خواهد شد.

 سفرهای استانی دولت می‌تواند تأثیر مهمی در حل مشکلات حوزه های کشاورزی،‌ صنعت، گردشگری، پزشکی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... داشته باشد و دولت را برای تدابیر لازم جهت رفع این مشکلات کمک کند. از سوی دیگر حضور مسئولان اجرایی در استان‌های مختلف موجب ایجاد امید در میان مردم می‌شود و گفت‌وشنود با مردم و شنیدن مشکلات امید را در دلشان زنده می‌کند.

این همان نقطه مهم تفاوت بین دولت قبل و دولت فعلی است که تا حدودی امیدواری و اعتماد به دولت را به مردم باز می گرداند.

حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان،خنج و گراش با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که دولت جدید انجام داده همین بازدیدهای استانی است، گفت: رئیس جمهور در فرصت ۸۳ روزه ای که از عمر دولت جدید می گذرد، حدود یک سوم استان‌ها را بازدید کردند و خوبی بازدیدها هم این است که ابتدا وزرا را جهت بازدید میدانی به شهرهای مختلف می فرستند تا مشکلات مردم احصاء و شناسایی ‌شود و سپس خود شخصا حضور پیدا می‌کند.

 وی افزود: در انتهای این سفره های یک روزه و در جلسه شورای اداری استان،  نتایج بازدید وزرا و خود رئیس جمهور بررسی، جمع‌بندی و گزارش می شود.

نماینده مردم شهرستانهای لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، یکی از مزیت های اجتماعی مهم سفرهای استانی هیئت دولت را افزایش امیدواری بین مردم دانست و گفت: سفرهای استانی هیئت دولت باعث پیگیری جدی در موضوع مشکلات استان ها تا حصول نتیجه مطلوب می شود چراکه هم وزرا و هم خود شخص رئیس جمهور از نزدیک با مشکلات و معضلات آشنا می‌شوند.

حسین زاده اضافه کرد: رئیس جمهور استان‌ها را موظف می‌کند که پیگیر مصوبات سفر ریاست جمهوری باشند و خود استاندارها ملزم میشوند که تیم های ویژه ای را جهت پیگیری این مصوبات در نظر بگیرند تا حتما کارها دنبال و بودجه تخصیص پیدا کند و از حالت کاغذ وارد بعد میدانی و عملیاتی شود.

این نماینده مجلس به مواردی اشاره کرد که به صورت موردی ازطرف رئیس جمهور پیگیری و بازدید میشود و در این خصوص اظهار کرد: مواردی که مشکل قضایی دارند یا به تعطیلی منجر شده‌اند و خود رئیس جمهور نیز در زمان تصدی گری قوه قضاییه به آنها ورود کرده بود الان مجدد بازدید شده و ادامه مسیر پیدا می‌کند؛ مشکلات هفت تپه، کارخانه مغان در استان آذربایجان  و کارخانه آزمایش در استان فارس که در حال پیگیری جهت رفع مشکلات آنها است.

افزایش امیدواری بین مردم از مزیت مهم سفرهای استانی رئیس جمهور/ دولت قبلی و فعلی در بازدیدهای میدانی توسط رئیس جمهور اصلا قابل مقایسه نیست

وی ادامه داد: کارهایی که به صورت موردی توسط هیئت دولت مخصوصا در حوزه اشتغال در حال انجام است، نماد ملی ما محسوب می‌شوند، پس امید است با تعاملی که مجلس با دولت دارد کارها بهتر از قبل پیش برود.

بنابه گفته حسین زاده، نمایندگان در حوزه نظارتی و قانون گذاری به عنوان یک بازو برای خود دولت به ویژه در بحث تخصیص بودجه و اعتبارات همکاری لازم را انجام می دهند.

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه در راستای مقایسه ارتباط و حضور رئیس جمهور در بین مردم در دولت قبل با دولت سیزدهم، عنوان کرد: گر چه از نظر گذشت زمان و عملکرد کاری اکنون نمی توان مقایسه  چندانی انجام داد چون تنها سه ماه از عمر دولت  گذشته اما تا همین مرحله هم تفاوت بسیاری بین دو دولت قبل و فعلی وجود دارد.

حسین زاده با بیان اینکه حداقل بودجه ای را خود دولت باید بیاورد تا کارها دنبال شود، گفت: وقتی دولت سال بعد بودجه ای با خود داشته باشد بهتر می‌توان قضاوت کرد ولی از نظر  محتوایی واقعا تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای بازدیدهای میدانی و دیدن مشکلات مردم از نزدیک توسط رئیس جمهور، دولت قبلی و فعلی اصلا قابل مقاییسه نیست، عنوان کرد: اصلا رئیس جمهور سابق به این شکل در بین مردم حضور پیدا نمی کردند و حتی در مراکز استانها هم این اتفاق نمی افتاد چه رسد به شهرستانها و این مورد آسیب جدی به اعتماد و سرمایه های اجتماعی وارد کرده بود چراکه ما هر چه داریم و نداریم از مردم است.

 
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در پایان تصریح کرد: درمجموع رویه حضور دولت، اقدام بسیار خوبی در دولت مردمی است و امیدواریم  درعمل هم برای مصوبات استانی اعتبار تخصیص پیدا کند که اثر میدانی بر معیشت و زندگی مردم داشته باشد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان