کد خبر: ۱۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس خبرداد:

برگزاری رزمایش مقتدرانه ۱۲ هزار نفری جهادگران در فارس/ خدمت مومنانه آغاز می شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه نهضت کمک های مومنانه با تغییر رویکرد جان تازه ای خواهد گرفت، تاکید کرد که "خدمت مومنانه" با محوریت فعالیت های تخصصی در هفته بسیج آغاز می شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل‌سفلی مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، آغاز هفته بسیج را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۳۹۷ برنامه در هفته بسیج با محوریت بسیج سازندگی در فارس تدارک دیده شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به صورت منطقه ای، افتتاح صندوق های قرض الحسنه و کسب و کار های کوچک، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و عمرانی از شاخص ترین عناوین این برنامه ها است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه نهضت کمک های مومنانه با تغییر رویکرد جان تازه ای خواهد گرفت، تاکید کرد که "خدمت مومنانه" با محوریت فعالیت های تخصصی آغاز می شود.

قزل سفلی از آغاز رزمایش مقتدرانه جهادی ۱۲ هزار نفری جهادی با محوریت گروه های جهادی خبر داد و گفت: این رزمایش با ۷ عنوان از روز ۲۹ آبان ماه در جهرم آغاز خواهد شد و تا ۱۰ آذر ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهرستان های سردسیر، تعمیر و سرویس گرمایش محرومین و در شهر های جنوبی کمک به کشاورزان در خصوص مبارزه با آفات نخیلات در دستور کار گروه های جهادی است.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه گروه های جهادی در ۷۶ محله حاشیه نشین به مباحث آسیب های اجتماعی می پردازند، پیشگیری از اعتیاد و طلاق و آموزش مسائل اجتماعی را از عمده ترین موضوعات عنوان کرد.

وی ادامه داد: در محله های با ضریب بالای محرومیت، احداث، تکمیل و مرمت منازل توسط گروه های جهادی انجام می شود و شهر هایی که بیش از ۴۰۰ شهید دارند، گروه های جهادی خادمین شهدا به خدمت خانواده های شهدا می روند.

قزل سفلی با اشاره به اینکه گروه های جهادی محله محور به حل یک مسئله و یا مشکل کمک می کنند، از حضور تخصصی پزشکان در شش شهر جهرم، لار، فسا، آباده، کازرون و گراش برای ارائه خدمات پزشکی به محرومین خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه برای تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان محروم و بازمانده از تحصیل برنامه های مفصلی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد:  ۱۲ هزار دانش آموز در سراسر استان شناسایی شدند که گروه های جهادی اقشار بسیج نظیر فرهنگیان، دانش آموزی و... به آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش سعی بر مسئله محوری و برطرف کننده نیاز های مردم است، گفت: مجموعه های مختلفی در این موضوع مشارکت می کنند اما در بطن کار بچه های جهادی میدان دار خواهند بود و یا نظر تخصصی ظرفیت های موجود را سازماندهی می کنند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان