کد خبر: ۱۵۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

آغاز به کار انجمن ملی فیلم ققنوس در فارس

دبیر انجمن ملی فیلم ققنوس در فارس گفت: شبکه سازی و سازماندهی دانشجویان مستعد و علاقه مند و پرورش و حمایت از فیلم سازان متخصص از اهداف انجمن ملی فیلم ققنوس است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، دومین نشست تخصصی انجمن فیلم ققنوس کشور با محوریت اهدای احکام مسئولین استانی انجمن با حضور علیرضا کیخا، جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی، سید محمد حسینی مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محسن جهانی، معاون فرهنگسازی سازمان، مهرداد توکلی مدیر فرهنگ و هنر سازمان، حمیدرضا نوروزی رییس اتحادیه ویدئو رسانه کشور، پرویز فارسی جانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و دبیران استانی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

ابراهیم شیشه گر، از با آغاز به کار انجمن ققنوس در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این انجمن با هدف شبکه‌سازی و سازماندهی دانشجویان مستعد و علاقه‌مند و پرورش و حمایت از فیلم سازان  متخصص در سطح سازمان بسیج دانشجویی شکل گرفته است.

وی افزود: طبق اهداف و سیاست های کلی انجمن اعضا و فعالان به صورت ریشه ای و اساسی درباره فرهنگ، هنر، رسوم، مسائل و مشکلات استان مطالعه و پژوهش کرده و سپس آثار خود را متناسب با آن ارائه خواهند کرد.

بنابه گفته شیشه گر متاسفانه جوانان هیچ راه ورودی به نهاد‌های فرهنگی پیدا نمی‌کنند، زیرا با ژست‌های سازمانی مواجه هستند و ما  نباید در این عرصه هنری به فکر نخبگان سینمایی باشیم، زیرا جایی برای پرورش نخبگان نداریم، اصلا نخبگان سینمایی برای رشد نیاز به آزمون و خطا دارند و ما باید کاری کنیم هنرمند در خطا‌های خودش کمترین ضرر را ببیند، در وهله اول باید جوانان انبوه هنری را به کار بگیریم تا آن‌ها را از رکود هنری بیرون بیاوریم و امیدواریم بسیج دانشجویی فضایی باشد تا عرصه را برای ورود جوانان هنر ترغیب و هدایت کند.

وی با بیان اینکه فیلم قفنوس جایی برای آزمون و خطای هنرمندان برای تربیت نیروی متعهد و متخصص خواهد بود تصریح کرد: ما در انجمن ضمن شناسایی و سازماندهی علاقه مندان به این حوزه، با برگزاری دوره های مختلف در حوزه فیلم و تولید محتوا با حضور اساتید خبره نسبت به توانمندسازی دانشجویان اقدام خواهیم کرد.

شیشه گر با بیان این که فعالیت و همکاری نیروهای علاقه‌مند و مستعد این حوزه بسیار حائز اهمیت است و این اشتیاق برای کار در فضای هنری باید به درستی استفاده شود، افزود: تربیت نیروی تراز انقلاب که هم از تعهد و تخصص قابل قبولی برخوردار باشد و هم بتواند با ایفای نقش در عرصه های مختلف به حل مسائل و مشکلات مردم و کشور کمک کند، یکی از مهم ترین مواردی است که در شرایط کنونی توجه ویژه ای را نیازمند است.

این هنرمند در انتها با بیان اینکه ورود دانشجویان به عرصه فیلم اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: فعالیت و همکاری نیروهای علاقه مند و مستعد این حوزه بسیار حائز اهمیت است و این اشتیاق برای کار در فضای هنری باید به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان