کد خبر: ۱۵۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع):

تفکر بسیجی علاوه بر تضمین اعتبار و اقتدار کشور فتنه‌ها را نقش بر آب می‌کند/ برگزاری یک هزار و ۲۶۰ برنامه توسط ناحیه احمدبن موسی(ع) در شیراز

جعفری گفت: هفته بسیج فرصت بسیار خوبی برای واکاوی تفکر و اندیشه بسیجی است، چراکه اگر این تفکر در جامعه نهادینه شود، علاوه بر تضمین اعتبار و اقتدار کشور، فتنه‌ها را هم نقش بر آب می‌کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، احمد جعفری فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) امروز ۲۶ آبان در نشست خبری که بهمناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه اکنون که ۴۲ سال از عمر بسیج می‌گذرد، امروز از میوه این شجره طیبه همه تناول می‌کنند، عنوان کرد: حل مشکلات مردم در هر زمان و مکانی و در عرصه‌های مختلف، اصل ماموریت بسیج در گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه اگرچه بسیج و فرهنگ و تفکر بسیجی یک موضوع ارزشی و همگانی است، گفت: اما هفته بسیج فرصتی است که از این یادگار امام راحل بیشتر صحبت شود.

جعفری افزود: این هفته فرصت بسیار خوبی برای واکاوی تفکر و اندیشه بسیجی است، چراکه اگر این تفکر در جامعه نهادینه شود، علاوه بر تضمین اعتبار و اقتدار کشور، فتنه‌ها را هم نقش بر آب می‌کند.

بنابه گفته فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع)، در گام اول انقلاب، شاهد تأثیرگذاری بسیار بسیج در حوزه‌های مختلف بودیم و یکی از ستون‌های پیش برنده انقلاب بود، اما اگرچه در گام دوم عرصه سخت‌تر است، اما بسیج با قوت همچنان کارش را برای تمدن‌سازی دنبال می‌کند.

جعفری  در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه های هفته بسیج امسال و عملکرد ناحیه احدابن موسی(ع) در سالی که گذشت اشاره کرد و افزود: برپایی ۱۰ کارگاه اشتغال، تجهیز ۲۰ کارگاه اشتغال، مرمت ۲۵ منزل محروم، تهیه و توزیع ۱۲۰ هزار بسته معیشتی و ۴۰ هزار بسته بهداشتی، جهیزیه، ۴۵ تسهیل اشتغال، ۱۲۵ تبلت و گوشی، یک هزار بسته لوازم التحریر، ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم، پرداخت قبوض معوقه، تهیه پوشاک، پرداخت اجاره منازل محرومین از فعالیت‌های این ناحیه است.

وی افزود: در هفته بسیج بالغ بر یک هزار و ۲۶۰ برنامه توسط پایگاه‌ها و‌ حوزه‌های مقاومت در ناحیه احمدبن موسی برگزار می‌شود که اولویت آن، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است که تعداد زیادی یادواره شهدا و آبروی محله به همین منظور است.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع)  با اشاره به اینکه نمایش اقتدار بسیج با حضور گردان‌های امنیتی و رزمی در حرم احمدبن موسی(ع) برگزار می شود، تاکید کرد: نمایشگاه دستاوردها، کارناوال شادی، مسابقات و المپیادهای ورزشی، رزمایش کمک مومنانه با توزیع 5 هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر، میقات صالحین، گردهمایی بزرگ مداحان شرق شیراز، گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اجرای تئاتر و سرود خیابانی، نشست‌های بصیرتی و غبارروبی گلزار شهدا از برنامه‌های پیش بینی شده این ناحیه در هفته بسیج است.

بسیج یک نیروی باز دارنده است که متضمن دفاع از ارزش ها وآرمان های انقلاب اسلامی است

 حجت‌الاسلام محمد شاطری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) نیز در این نشست با بیان اینکه در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) سازمانی تشکیل شد به نام بسیج مستضعفین، گفت: یک هدف والا و مهم برای تسکیل این سازمان وجود داشت و آن هم بهره گیری هر چه بیشتر از توانایی ها و توانمندی هایی بود که در متن حرکت مردمی برای حل مشکلاتی که  پیش رو است.

وی درادامه به ریشه قرآنی تاریخچه پیدایش بسیج و فلسفه وجودی آن اشاره کرد و افزود: بسیج یک نیروی باز دارنده است که متضمن دفاع از انقلاب و ارزش ها وآرمان های انقلاب اسلامی در برابر تهدیدهای  دشمنان می باشد.

حجت الاسلام شاطری انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج را  براساس فرمایش مقام معظم رهبری یک پدیده بی سابقه عنوان کرد و گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ ناب اسلام، انقلاب و دفاع مقدس، حضور در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری، کمک به دولت‌های مختلف برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار، امدادرسانی در بلایای طبیعی، تعلیم و تربیت نسل جوان برای پاسداری از انقلاب از شاخصه‌های بسیج است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان