کد خبر: ۱۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
در اولین نشست خبری شهردار شیراز مطرح شد:

شهرداری خود را قطعه‌ای از پازل فرهنگی شهر می داند/تلاش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار است

اصنافی به توجه جدی شهرداری شیراز به مباحث فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی، شهرداری خود را قطعه‌ای از پازل فرهنگی شهر می داند ومعتقد است شهرداری می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های اصلی فرهنگی در شهر ایفای نقش کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سیداحسان اصنافی شهردار شیراز امروز 26 ابان ماه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) سومین حرم اهل البیت به ارائه عملکرد 50 روزه خود در شهرداری شیراز پرداخت و گفت: در این مدت به وعده خود در خصوص تقسیم بندی منابع مالی شهرداری عمل کرده و  سعی کرده ایم بخشی از بدهی ها و مطالباتی که از سنوات گذشته جمع شده را پرداخت کنیم. 

وی همچنین به برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از منابع مالی شهرداری جهت کمک به سرمایه گذاران برای حضور در سطح شهر شیراز در حوزه های گردشگری،خدماتی، فرهنگی و... اشاره کرد و افزود: آمادگی خود  را جهت حمایت از افرادی که تمایل به ایجاد روابط سالم و برد برد دارند، اعلام میکنیم.

اصنافی در ادامه عنوان کرد: از جمله طرح هایی که توسط شهرداری شیراز تدوین شده و در اختیار مسئولان بالادستی قرار گرفته است می‌توان به برنامه بودجه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر اساس رویکرد شورای ششم اشاره کرد که کوتاهترین برنامه مخصوص به بودجه ۱۴۰۱ است پس از آن برنامه توسعه پنج ساله و برنامه بیست ساله توسعه شهر شیراز تدوین شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه از جمله موضوعاتی که شهرداری پیگیر به ثمر نشستن آن است سامانه مدیریت سوخت، یارانه ها، تامین واگن قطارهای شهری، افزایش سهم شهر شیراز از ارزش افزوده، واگذار کردن دو درصد جرائم رانندگی به شهر شیراز و همچنین تحقق ۳ درصد عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها است، اظهار کرد: ۳ درصد ارزش افزوده اکنون توسط سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود اما این درصد همچنان نتوانسته برای شهرداری  رضایت بخش باشد.

 وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا امکان ایجاد شفافیت را برای ارزش افزوده و افزایش این اعتبارات فراهم کنیم، تصریح کرد:یکی از مطالبات مردمی موضوع شفافیت است از اینرو شهرداری تلاش می کند تا تمامی اطلاعات را بدون مشکل در اختیار مردم قرار دهد.

 اصنافی در ادامه عنوان کرد:شهرداری شیراز در دوران مدیریتی جدید به دنبال حاشیه و مچ گیری از مدیران قبلی شهرداری نیست بلکه تمامی اهدافی که در شهرداری  مورد توجه است موضوع خدمت رسانی به مردم و همچنین کار برای توسعه شهر می باشد.

شهردار کلانشهر شیراز در ادامه به طرح های نیمه تمام و باقی مانده از دوره قبل اشاره کرد و افزود: اجازه نخواهیم داد هیچ طرحی زخمی باقی بماند و در تلاش هستیم تمامی طرح هایی که از گذشته در سطح شهر شیراز به یادگار مانده است را به تکمیل و بهره‌برداری برسانیم تا زمینه خدمت رسانی بیشتر برای مردم شهر شیراز فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از شکل گیری صندوق خزانه در حوزه معاونت مالی اداری این مجموعه خبر داد و گفت: در همین راستا ساختار مدیریت کنترل هزینه و درآمد در شهرداری نیز شکل خواهد گرفت و فاز نخست سامانه مدیریت کنترل و ارزیابی فرآیند پروژه‌های عمرانی شهرداری از صفر تا صد به منظور افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها آماده بهره برداری است.
 
اصنافی افزود: در حوزه املاک نیز با داده کاوی و مشخص کردن مالکیت املاک به ویژه آنهایی که دارای سند کاغذی است، به دنبال این هستیم تا املاک رها و گم شده شهرداری را رصد کرده و وارد سامانه املاک کنیم.

وی در ادامه به توجه جدی شهرداری شیراز به مباحث فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی، شهرداری خود را قطعه‌ای از پازل فرهنگی شهر می داند ومعتقد است شهرداری می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های اصلی فرهنگی در شهر ایفای نقش کند. 

شهردار شیراز در ادامه گریزی به حوزه حمل ونقل زد و از بهره برداری فاز نخست خط دو متروی شیراز در ٢٢ بهمن امسال خبر داد و گفت: قطعه دو این خط در هفته دولت سال آینده و کل خط تا پایان سال ١٤٠١ به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی همچنین رشد در بخش‌های مختلف حمل و نقل را از شاخص های توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی با همکاری سازمان مدیریت سوخت و تلاش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار است و برای راه اندازی خط ٣ مترو، به دنبال منطقی کردن سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار هستیم

اصنافی همچنین از تسریع در روند پروژه شهید سردار سلیمانی به طول ١٨ کیلومتر خبر داد و عنوان کرد: به دلیل نگرانی از رانش زمین بخش‌هایی از این پروژه با حضور اساتید و کارشناسان بررسی و در نهایت با هزینه سنگین ٦٠ میلیارد تومانی، تثبیت قطعه منصورآباد انجام شد و در بحث تقاطع جام جم نیز با صدا و سیما به توافق رسیده‌ایم و این محور به زودی بازگشایی خواهد شد

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با رویکرد شهرداری نسبت به بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز و تخریب‌های انجام شده در آن نیز اظهار کرد:  بافت زمانی نقش خود را نشان می‌دهد که زندگی اجتماعی در آن جریان داشته باشد، لذا نمی‌شود دور بافت را دیوار کشید و گفت بیایید آن را نگاه کنید.

اصنافی اضافه کرد: بافت بخشی از هویت شهر شیراز است اما امروز تبدیل به حاشیه نشینی در مرکز شهر شده است بنابراین قبل از اینکه به فکر آجر و سنگ و کاشی باشیم، باید به فکر هویت و ساکنین منطقه باشیم

شهردار شیراز در خصوص لزوم توجه به سیمای بصری بافت مرکزی شهر به عنوان یکی از نشانه‌های شهری، نیز گفت: قطعا ظرفیت‌های گردشگری در خیابان زند و بافت مرکزی شیراز احصاء و بر روی آن سرمایه گذاری‌های ویژه انجام خواهد شد.

وی در خصوص راه‌اندازی تراموا در این محور، گفت: بدون برنامه هیچ کاری انجام نداده و دست به بیل و آچار نمی‌شویم و منتظر طرح جامع هستیم

اصنافی در پاسخ به درخواست یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ساماندهی قبرستان دارالسلام و علت بسته شدن درب آن، گفت: این قبرستان دارای طرح ساماندهی است و براساس آن بازگشایی ها و ظرفیت سازی‌ها انجام می‌شود اما علت بسته شدن درب آن حفظ و نگهداری از سنگ‌هایی است که دارای ارزش تاریخی هستند و در حال حاضر به صورت فنی تثبیت نشده‌اند.

 شهردار کلان شهر شیراز در پایان در رابطه با رویکرد انتخاب مدیران و انتصابات شهرداری عنوان کرد: برای شخص بنده تا به حجت شرعی نرسم هیچ کس را منصوب نخواهم کرد؛ تخصص، شایستگی، کارایی و توانمندی از مولفه‌های بسیار مهم برای انتصاب مدیران در مجموعه شهرداری است و در این مسیر تحت تاثیر جوسازی‌ها قراز نخواهم گرفت.
 
انتهای پیام/س
نظرات بینندگان