کد خبر: ۱۵۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰
در آستانه هفته بسیج مطرح شد؛

بیش از ۲۲۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته بسیج در شهرستان اقلید اجرای خواهد شد

فرمانده سپاه اقلید از اجرای بیش از ۲۲۰ ویژه برنامه هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علیرضا خدایاری، فرمانده سپاه و رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج شهرستان اقلید، ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در سالن غدیر سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های سال جاری هفته بسیج در قالب ۲۲۰عنوان و ۹ سرفصل انجام خواهد شد.

وی عنوان داشت: بسیج یکی از بازوهای توانمند جمهوری اسلامی ایران است که با حضور نیروهای مردمی تشکیل شده و در راستای تحقّق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن همت می‌کند.

خدایاری با بیان اینکه این سازمان که در گذشته با نام نیروی مقاومت بسیج شناخته می‌شد، در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی‌ماه ۱۳۵۹ به‌صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و همواره در طول تاریخ پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف خوش درخشید و تأثیرگذار بود، عنوان داشت: بیش از چهار دهه از عمر بسیج می گذرد و همچنان شاهد نقش‌آفرینی بسیجیان در میدان‌های مختلف هستیم و امروز شجره طیبه بسیج که یادگار ماندگار امام راحل است زمینه گره‌‌گشایی بسیاری از مشکلات کشور را فراهم کرده است.
 
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اقلید، ادامه داد: طی ۲۰ ماه گذشته به همت مجموعه اقشار بسیج شهرستان اقلید اقدامات مختلفی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی با همراهی و همکار ی مجموعه بهداشت و در مان شهرستان شامل ضدعفونی اماکن و معابر شهرستان، تهیه بسته های حمایتی و معیشتی و بهداشتی بویژه جهت مبتلان به بیماری کرونا همچنین غربالگری مردم شهرستان در موضوع ابتلا به کرونا، همکاری در اجرای واکسیناسیون عمومی، اقدامات آموزشی در راستای پیشگیری از شیوع این و یروس منحوس  و اقدامات متنوع و قابل تقدیری بسیاری در این عرصه صورت پذیرفته است.
 
خدایاری یادآور شد: برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج با محوریت خدمت به مردم بوده و در این راستا هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم» آغاز خواهد شد.

وی نخستین برنامه گرامیداشت هفته بسیج در این شهرستان را تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام و شهدا و دیدار با ائمه جمعه شهر اقلید و سده، عنوان و خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بسیج  بیش از 220 عنوان برنامه در سراسر شهرستان اقلید برگزار می گردد که در عرصه های فرهنگی، آموزشی، جهادی و محرومیت زدایی، اجتماعی و .. می‌باشد.

فرمانده سپاه ناحیه اقلید گفت: روزشمارهای هفته بسیج با نام‌های روز بسیج اقتصاد مقاومتی، بسیج علم و پژوهش، بسیج عدالت و مبارزه با فساد، بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمنان، بسیج استقلال و آزادی، بسیج و سبک زندگی و روز آخر بسیج، معنویت و اخلاق نامگذاری شده است که ما در سطح شهرستان با بیش 220 عنوان برنامه توسط 130 رده پایگاه بسیج، 18 رده اقشار بسیج و تخصصی و 12 حوزه مقاومت بسیج این برنامه‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

خدایاری به اهم برنامه های بزرگداشت هفته بسیج شهرستان اقلید شامل: تکریم و تجلیل خانواده معظم شهدای بسیج، برگزاری یادواره های محله، برگزاری  نمایشگاه های آسیب های اجتماعی  و فضای مجازی، صنایع دستی، توانمندی ها دستاورد های بسیج، اجرای  طرح های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری اردوهای جهادی  در مناطق محروم و استمرار اجرای طرح نهضت کمک مومنانه اشاره نمود.

فرمانده سپاه شهرستان اقلید ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج،  نمایشگاه دستاورد های بسیج ، غرفه های مشاوره پیرامون آسیب های اجتماعی و فضای مجازی ، تجلیل از فرماندهان ، فعالان و بسیجیان در عرصه های مختلف بویزه طرح شهید سلیمانی ، گروه های جهادی و فعالان فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با عنایت به فرمایش مقام معظم پیرامون جهاد تبیین سلسله نشست های  جهاد تبیین با موضوعات مختلف ازجمله بسیج و فرهنگ بسیجی، تبیین نقش بسیج در مقابله با استکبار و ... بیان نمود.
 
خدایاری خاطرنشان کرد: روز سوم آذرماه مراسمی با عنوان نمایش اقتدار بسیجیان در شهر اقلید و مراکز بخش های شهرستان با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد و اقتدار بسیجیان شهرستان با حضور و همراهی در این مراسم به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به مناسبت هفته بسیج، طرح شهید سلیمانی برای خاتمه واکسیناسیون کرونا در شهرستان اقلید برگزار خواهد شد، همچنین در راستای گرامیداشت هفته بسیج رزمایش سراسری ثامن در فضای مجازی توسط گردان‌های سایبری بسیج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، اقلید ، هفته بسیج
نظرات بینندگان