کد خبر: ۱۵۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر فارس / هم افزایی با هدف کمک به مسائل درمانی معتادان و خانواده های آنان

نشست هم اندیشی کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با مدیر عامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان پیرامون بررسی راه های همکاری مشترک از طریق انعقاد و مبادله تفاهم نامه برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در جلسه مشترک کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با مدیر عامل و معاونین داوطلبان، جوانان و درمان و توانبخشی این جمعیت، راه های همکاری در زمینه کمک به امور درمانی معتادان و خانواده های آنان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس دراین نشست با اشاره به اهداف چهارگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمله تسکین آلام بشری، از آمادگی این جمعیت برای تامین بخشی از هزینه های درمانی، دارویی، بهداشتی و خدمات توانبخشی مورد نیاز معتادان به مواد مخدر و خانواده های آنها در قالب اعتبارات حمایتی خبر داد.

وی این آمادگی را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از معضلات روانشناختی معتادان به ویژه معتادان متجاهر و خانواده های آسیب پذیر آنان اعلام کرد.

درویشی کمک به توانمندسازی محلات آسیب پذیر و کمتر برخوردار را از دیگر محورهای آمادگی جمعیت هلال احمر در زمینه مسائل اجتماع محور عنوان و اظهار کرد: این برنامه با محوریت معاونت های داوطلبان، جوانان و درمان و توانبخشی در دستور کار قرار دارد و در حال برنامه ریزی است.

سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز با اشاره به نگاه مسائله محور استاندار فارس به آسیب های اجتماعی و از جمله معضل اعتیاد به مواد مخدر، برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی مسئول جهت کمک به مددجویان این حوزه و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اعتیاد در سطح استان اعلام آمادگی کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد متن پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس توسط کارشناسان خبره جمعیت تهیه و پس از تبادل نظر، نهایی و اجرایی شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: فارس ، هلال احمر ، درویشی
نظرات بینندگان