کد خبر: ۱۵۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۱۵۴ نفر رسید

آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه بیست و هفتم آبان ۱۴۰۰، اعلام کرد و گفت: متاسفانه با فوت چهار هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، شمار جانباختگان کرونا در فارس از ابتدا تا کنون به هفت هزار و ۱۵۴ نفر رسید.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه،  سیدروح اله حسینی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۲۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۶ هزار و ۳۴۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۴۱ هزار و ۸۷۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۴۵۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۲۸۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی با اعلام ۱۵۸ بستری بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان های استان نیز، هزار و ۴۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 حسینی همچنین از بهبودی ۴۸۰ هزار و ۲۵۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۶۷۳ هزار و ۸۹۶ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۹۸ هزار و ۴۰۳ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۹۳ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تلاش شبانه روزی و جهادگونه مدافعان سلامت در راستای مقابله با این بحران، از مردم خواست تا با همراهی و همدلی با مجموعه سلامت، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و در امر واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه نیز مشارکت کنند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان