کد خبر: ۱۵۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

بسیج نیروی مقدس و بزرگی است که در بزرگ‌ترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود

مرجع تقلید شیعیان گفت: بسیج نیروی مقدس و بزرگی است که در بزرگ‌ترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود.
به گزارش سرویس آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی با بیان این که بسیجیان شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر (ص) هستند، اظهار داشت: بسیجیان باانگیزه مادی و دنیای خدمت نمی‌کنند که در واقع تفاوت این گروه را با گروه‌های دیگر نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در بین بسیجیان خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) ازاین‌رو است.
آیت‌الله مکارم شیرازی حمایت و پشتیبانی از بسیج را مهم برشمرد و افزود: هرچند بسیجیان با اخلاص وارد میدان می‌شود اما مانعی برای تشویق نیروها وجود ندارد و بسیجیان باید با تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آنها مستمر شود.
وی توجه به موضوعات اخلاقی را مهم برشمرد و بیان داشت: مراقب باشید تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه‌دار نشود و همچون گذشته همواره پاک بماند.
این مرجع تقلید خدمات جهادی بسیجیان را موردتوجه قرارداد و افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی و غیره ورود کرده و یک نیروی مقدس و بزرگ است که در بزرگ‌ترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود.
وی تاکید کرد: برخلاف بسیاری از کشورها که سربازان را با تملق و هزینه‌های آن‌چنانی استخدام می‌کنند اما سربازان و بسیجیان ما همچون سربازان پیغمبر (ص) جان‌برکف و خالصانه خدمت می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این انتظار از بسیجیان وجود دارد که بااخلاق و نسبت به دیگر جوانان متفاوت باشند چراکه بسیج الگوی مناسب برای همه اقشار است.

وی دانش‌افزایی و افزایش مهارت‌های بسیجیان را مهم برشمرد و گفت: بسیج باید معلومات و دانش نیروهای خود را بالا ببرد تا این افراد بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند و در این راستا باید در مسیر افزایش معلومات بسیجیان حرکت کرد.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان