کد خبر: ۱۵۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰

بایدن باز هم در عدم محبوبیت رکورد زد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا باز هم در میان مردم این کشور کاهش یافته است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد رضایت از عملکرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا باز هم در میان آمریکایی‌ها سقوط کرده است. 

نتایج یک نظرسنجی جدید که دانشگاه کوینیپیاک پنجشنبه (۱۸ نوامبر/۲۷ آبان) منتشر کرد نشان می‌دهد تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد بایدن را تأیید و ۵۳ درصد دیگر آن را رد می‌کنند.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا با آنکه در این نظرسنجی‌ هواداران حزب دموکرات از بایدن حمایت کرده و هواداران حزب جمهوری‌خواه نسبت به او نظرات منفی ابراز کرده‌اند میزان عدم رضایت در میان افرادی که خودشان را غیروابسته به این دو حزب معرفی می‌کنند ۵۶ درصد بوده است.

رضایت از بایدن در نظرسنجی قبلی همین دانشگاه که ماه گذشته انجام شده بود ۳۸ درصد بود که به شدت نسبت به چند ماه اول ریاست‌جمهوری او افت کرده است. در چند ماه اول نزدیک به ۶۰ درصد از آمریکایی از عملکرد بایدن ابراز رضایت کرده بودند. 

نتایج نظرسنجی گالوپ که ماه پیش منتشر شد نشان داد که عملکرد بایدن از نگاه رأی‌دهندگان  بیش از هر رئیس‌جمهور دیگر بعد از دوران ریاست‌جمهوری «هری ترومن» افت داشته است. 

افت محبوبیت بایدن ممکن است دموکرات‌ها را در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره با چالش مواجه کنند. نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد درصد بیشتری از آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند جمهوری‌ خواهان کنترل مجلس نمایندگان (۴۶ درصد در برابر ۳۸ درصد) و مجلس سنا (۴۶ درصد در برابر ۴۰ درصد) را در اختیار بگیرند. 

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکلات آمریکا در حال حاضر چیست به ترتیب به تفرقه و دو قطبی شدن (۱۱ درصد) معضلات اقتصادی (۱۰ درصد)، بحران مرزی (۸ درصد)، تورم (۸ درصد» و کووید-۱۹ (۵ درصد) اشاره کردند.

تنها ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند از مدیریت اقتصادی جو بایدن رضایت دارند. ۵۴ درصد عملکرد او را زیر سوال برده‌اند. عملکرد بایدن در زمینه سیاست خارجی نیز نامطلوب بود: ۳۳ درصد از او رضایت داشتند در حالی که ۵۵ درصد ناراضی بودند.

انتهای پیام/


منبع: فارس
برچسب ها: شیرازه ، محبوبین ، بایدن
نظرات بینندگان