کد خبر: ۱۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰

افزایش شدید موارد ابتلا در آلمان؛ برلین وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد

افزایش موارد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان باعث شده دولت این کشور دوباره وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

به گزارش سرویس سلامت شیرازه، وزیر بهداشت آلمان امروز جمعه اعلام کرد که به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده است. 

مرگ و میر روزانه ویروس کرونا در آلمان طی هفته اخیر بیشترین افزایش را در بیش از پنج ماه گذشته داشته و قانون‌گذاران این کشور در حال مباحثه درباره چگونگی مهار موج چهارم این همه‌گیری هستند.

براساس گزارش بلومبرگ، با کمتر از ۷۰ درصد واکسیناسیون کامل در برابر این بیماری، بزرگترین اقتصاد اروپا از همتایان غربی مانند اسپانیا، ایتالیا و پرتغال عقب مانده و باعث شده آلمان با موج شیوع جدید مواجه شود. نرخ روزانه ابتلا در آلمان در حال شکستن رکوردهای ثبت شده در زمستان گذشته است، زمانی که جمعیت این کشور اروپایی عمدتاً در برابر کرونا بی‌دفاع بودند.

موسسه «رابرت کخ» آلمان روز سه‌شنبه گذشته یک افزایش دیگر در نرخ ابتلا در سراسر این کشور را گزارش داد. موارد طی هفت روز گذشته به رکورد ۳۱۲.۴ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر رسید. 

این درحالیست که آلمان اعلام کرده قصد دارد افرادی که واکسینه نشده اند را به صورت اجباری قرنطینه کرده و اجازه تردد به آنها ندهد. 

پیش از این اتریش اولین کشوری بود که قرنطینه برای افراد غیرواکسینه را اعمال کرد.  «الکساندر شالنبرگ» صدراعظم اتریش روز یکشنبه هفته پیش اعلام کرد از روز دوشنبه میلیون‌ها نفر را که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، در قرنطینه قرار می‌دهد تا با افزایش بی‌سابقه شیوع کرونا در این کشور مقابله کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، المان ، کرونا
نظرات بینندگان