کد خبر: ۱۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
رئیس خانه کارگر فارس:

ما دلخوریم و کسی شنونده سخنانمان نیست

راستگو گفت: ما دلخوریم و در حالی که امروز همه نمایندگان تشکلات کارگری را گردهم آورده‌ایم تا بگوییم درد داریم و نگذارید مشکل درست شود، اما کسی شنونده سخنانمان نیست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی راستگو رئیس خانه کارگر فارس در آیین گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار ضمن گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس در این جلسه، بیان کرد: نمایندگان باید به کارگران احترام بگذارنند همانگونه که زمان رای گیری و انتخاب آنها، کارگران با آن‌ها همراهی می‌کنند.

کارگر با تصریح بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید دروغ گفت، افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در خصوص مشکلات کارگران تاکید کرده‌اند و رئیس جمهور هم خود شخصا از نزدیک در جریان مشکلات کارخانجات قرار می‌گیرند.

رئیس خانه کارگر فارس ادامه داد: شایسته جامعه‌ای که این همه شهید داده نیست که کارگر جرات حرف زدن نداشته باشد یا مسئولان به کارگران اهمیت ندهند، مگر نه اینکه رهبری معتقدند که کارگران ستون فقرات انقلاب هستند یا اینکه مگر پیامبر دست کارگر را نمی‌بوسید؟

راستگو اضافه کرد: ما دلخوریم و در حالی که امروز همه نمایندگان تشکلات کارگری را گردهم آورده‌ایم تا بگوییم درد داریم و نگذارید مشکل درست شود، اما کسی شنونده سخنانمان نیست.

او با تاکید بر اینکه باید تشکلات کارگری را حفظ کرد، چون خاکریز اول هستند، به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: در سال ٩٩ بخشی از این طرح اجرا شد و امسال هم تقریبا همه آن اجرایی شد، اما تورم سرسام آور آمد و مانند سونامی همه را خفه کرد.

رئیس خانه کارگر فارس ادامه داد: نمایندگان مجلس به هزار مصیبت ٨٩ هزار میلیارد تومان مصوب کردند، اما ریالی به سازمان تامین اجتماعی تاکنون تخصیص داده نشده در حالی که چهارماه تا پایان سال زمان باقی مانده است.

راستگو با اشاره و به وجود ٤ میلیون بازنشسته در کشور که ٢٤٠ هزار نفر از آن‌ها مربوط به استان فارس است، گفت: وقتی کسی بازنشسته می‌شود در تمام نقاط دنیا به سیر و سیاحت می‌پردازد، اما در کشور ما بازنشسته باید نگهبان و راننده و شرمنده خانواده شود.

رئیس خانه کارگر فارس با یادآوری اینکه برای جامعه‌ای سرشار از منابع خدادای، این نوع برخورد‌ها با بازنشستگان و کارگران زیبنده نیست؛ گفت: امروز به جای شرکا، دولتی‌ها برای تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرند.

راستگو خاطرنشان کرد: همه دولتی‌ها معتقدند که کارگر ارباب است، اما اربابی که جرات نمی‌کند بگوید چرا بودجه ما را مصوب نمی‌کنید!

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، کرگران ، کارگر
نظرات بینندگان