کد خبر: ۱۵۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از به دام پلیس افتادن قاتل خواهر و خواهر زاده فسایی تا توقیف موتور سیکلت های متخلف در سروستان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف 200 تن گندم احتکار شده در "فیروزآباد" 

فرمانده انتظامی "فیروزآباد" از کشف محموله 200 تنی گندم احتکاری به ارزش 12 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

"مهدی جوکار" بیان داشت: ماموران پلیس امنيت عمومي فیروزآباد در راستای برخورد با عاملین احتکار کالاهای اساسی و موردنیاز شهروندان، با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فني از وجود یک انبار گندم احتکار شده در يكي از محله‌هاي اين شهرستان مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و پس از هماهنگی با مراجع قضائی نسبت به بازرسی محل دپو محموله گندم اقدام کردند.

جوکار با بيان اينكه ماموران در بازرسی از انبار مذکور موفق به کشف 200 تن گندم شدند، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده 12 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی "فیروزآباد" برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان را از برنامه‌های اصلی پلیس عنوان کرد و افزود: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

قاتل خواهر و خواهر زاده به دام پلیس "فسا" افتاد 

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری قاتلی که خواهر و خواهر زاده خود را در شهرستان "سروستان" به قتل رسانده و متواری شده بود، خبر داد. 

"محمدهاشم قسام" ، اظهار کرد: یازدهم آبان ماه سال جاری در پی اعلام قتل و پیدایش اجساد مادر 45 و دختر 20 ساله اش در شهرستان سروستان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتل متواری آغاز شد.

وی ادامه داد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فسا از تردد عامل قتل در این شهرستان مطلع و دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: پس از انجام اقدامات تخصصی و تعامل با دادستان شهرستان، ماموران انتظامی موفق شدند متهم را در شهرستان فسا دستگیر و یک قبضه اسلحه گرم بکار گرفته شده در قتل را کشف کنند.

 قسام گفت: قاتل 29 ساله انگیزه خود از ارتکاب قتل را اختلاف خانوادگی با مقتولان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا تأکید کرد: پیگیری مسائل و  مشکلات خانوادگی از طریق مراکز مشاوره معتبر و یا سایر مراجع قانونی، از بروز چنین اتفاقات دردناکی پیشگیری خواهد کرد.

شايعه تا واقعيت/برخورد قانونی مامور پليس راه "لامرد" با راننده متخلف 

رییس پلیس راه جنوب استان گفت: برخورد مامور گشت پلیس راه لامرد با راننده خودرو متخلف برابر قانون بوده و هیچگونه قصوری از جانب وی صورت نگرفته است. 

 "حمد الله هوشمندی "  در خصوص كليپ منتشر شده در فضاي مجازي مبنی بر برخورد مأمور پلیس راه لامرد با یک راننده، بيان كرد: حوالی ظهر روز گذشته(28 آبان)، تيم گشت پلیس راه شهرستان لامرد در محور"علامرودشت - محمله" به راننده يك دستگاه کامیون به دلیل ناخوانا بودن پلاک خودرو و نبستن کمربند ایمنی دستور ایست و توقف می دهند.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه افسر گشت پلیس راه به منظور اعمال قانون راننده متخلف از وی درخواست ارائه مدارک می کند که راننده هیچگونه همکاری نکرده و از ارائه مدارک خودداری می کند.

وي افزود: پس از اعمال قانون، راننده متخلف تحت تاثیر شرایط ایجاد شده و به دلیل عدم کنترل بر رفتار و عصبانیت خود اقدام به تهیه فیلم بر علیه مامور انتظامی و مجری قانون کرده و در فضای مجازی انتشار می دهد.

 هوشمندی با بیان اینکه در اين خصوص پرونده تشكيل و از طریق مبادی مربوطه پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت، از شهروندان خواست به شایعات و کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و در صورت داشتن هرگونه انتقاد یا شکایت از نحوه عملکرد ماموران پلیس، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 197 و یا مراجعه به ادارات بازرسی فرماندهی انتظامی یگان ها پیگیری و دنبال کنند.

کالای قاچاق میلیاردی در "کازرون" کشف شد 

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از كشف بالغ بر 3 ميليارد و 500 میلیون ريال انواع كالاي قاچاق در بازرسي از يك منزل مسكوني خبر داد. 

"اسماعیل زراعتیان"  بيان كرد: مأموران انتظامي  کازرون با اقدامات فني و پليسي از دپو انواع كالاي قاچاق در یک منزل مسكوني در يكي از محله‌هاي اين شهرستان مطلع و بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: پس از هماهنگي با مقام قضائي، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند ۲۴ طاقه پارچه در اندازه های مختلف ، ۲۴ عدد مهتابی مربعی شکل و ۳۲۴ عدد لامپ نورافکن مهتابی قاچاق را كشف كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ارزش اموال مكشوفه برابر نظر کارشناسان 3 ميليارد و 500 میلیون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص يك متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

 زراعتیان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری و دپو هرگونه كالاي قاچاق مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

توقیف موتور سیکلت های متخلف در "سروستان" 

فرمانده انتظامی سروستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف موتورسیکلت های متخلف خبر داد. 
 "آرش بخشایی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، از برخورد جدی با راکبین موتورسیکلت هایی خبر داد که با حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن و ایجاد صدای ناهنجار سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه ماموران در صورت مشاهده موارد فوق موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، موتورسیکلت‌های متخلف را توقیف نمایند، گفت: نیروی انتظامی سروستان با توجه به مطالبات عمومی، طرح‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است .

 بخشایی بیان کرد: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی،رانندگان موتورسیکلت هایی که مرتکب تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ زدن،حمل یدک و  عدم استفاده از کلاه ایمنی شوند، موتورسیکلت آنها توقیف و به پارکینگ انتقال داده می شود.

وی ادامه داد: در این خصوص طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان سروستان اجرا و 10 دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و دارای تخلف مزاحمت های خیابانی، به پارکینگ انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، ناهنجاری و ... با مرکز فوریت های پلیس تماس حاصل تا با متخلفین برخورد قاطع انجام گیرد.

مامور وظیفه شناس طلای 500 میلیونی را به صاحبش رساند 

فرمانده انتظامی ارسنجان از تحویل یک بسته طلا به ارزش 500 میلیون ریال به شهروند ارسنجانی توسط یکی از کارکنان این فرماندهی خبر داد. 

" محمدعلی فرهادی ، اظهار کرد: یکی از کارکنان پلیس آگاهی شهرستان ارسنجان هنگام انجام مأموریت در محورهای مواصلاتی شهرستان، یک بسته حاوی طلا را پیدا می کند.

وی افزود: این مأمور انتظامی پس از جستجوهای فراوان صاحب این بسته طلا را که 500 میلیون ریال ارزش داشت، شناسایی و پس از بررسی دقیق و تنظیم صورتجلسه، بسته طلا را به وی تحویل داد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه احساس مسئولیت و صحت عمل این مأمور وظیفه شناس باعث خوشحالی صاحب طلا شد، گفت: خدمت به شهروندان را توفیقی بزرگی می دانیم و توان خود را برای آرامش،آسایش و امنیت شهروندان به کار می گیریم.

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در "مرودشت" 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان"مرودشت" گفت: با تلاش مأموران انتظامی، یک دستگاه حفاری برقی غیر مجاز چاه به ارزش 5 میلیارد ریال توقیف شد. 

 "فرهام عسکری"  اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران گشت پاسگاه انتظامی "ابرج" يك کامیون حامل دستگاه حفاری را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد محموله توقیف شده قاچاق و فاقد مجوز قانونی است، گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را، 5 ميليارد ريال برآورد کرده اند.

دستگیری سارقان احشام 

فرمانده انتظامي شهرستان "فیروزآباد" از شناسایی و دستگيري سارقان احشام با 6 فقره سرقت خبر داد. "مهدی جوکار" ، گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، موضوع در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص 2 متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی با بيان اينكه متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 6 فقره سرقت احشام اقرار كردند، گفت: سارقان تحويل مرجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: وظيفه نيروي انتظامي ايجاد آرامش و امنيت برای مردم است ولی با این وجود از دامداران تقاضا داريم با نصب دوربین مداربسته برای محلهای نگهداری احشام، سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام گذارند.

کلاهبرداری از طریق فروش اکانت بازی های رایانه ای جعلی 

رییس پلیس فتا استان از دستگیری مرد 30 ساله شیرازی که با فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد. 

 "حشمت سلیمانی"، اظهار داشت: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر اینکه یک نفر در فضای مجازی با اغفال فرزند 12 ساله‌اش، اکانت یک بازی رایانه‌ای که بیش از 500 هزار تومان قیمت نداشته را مبلغ 100 میلیون ریال فروخته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرزند شاکی در یکی از بازی‌های رایانه‌ای با فردی که خود را نوجوان 15 ساله معرفی کرده بود، آشنا و وی با صحبت‌های دروغین اقدام به فروش یک اکانت بازی رایانه‌ای به قیمت 100 میلیون ریال به این فرد می کند.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با ایجاد اکانت‌های نامعتبر و جعلی بازی‌های رایانه‌ای اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نماید.

 سلیمانی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا این فرد را شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، افزود: برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند.

وی از مردم خواست تا در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

توقیف پژو 405 حامل سیگار قاچاق در "كوه‌ چنار" 

فرمانده انتظامی شهرستان كوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی، خودرو پژو 405 حامل 392 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توقیف شد. 

 "لطف‌الله محمدي" ، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران يگان ‌امداد شهرستان كوه‌چنار هنگام گشت‌زني در محور "ممسني-شيراز" به يك سواري پژو 405 مشكوك و دستور ايست دادند كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 392 هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان كوه‌چنار با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک میلیارد و 200 ميليون ریال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

كشف كالاي قاچاق در شيراز 

فرمانده انتظامي شهرستان شیراز از توقیف یک دستگاه خودرو سمند و کشف کالاي قاچاق به ارزش 3 میلیارد ريال خبر داد. 

" فرج شجاعی"  بيان كرد: ماموران انتظامی شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در یکی از خیابان های حوزه استحفاظی به يك دستگاه خودرو سمند مشكوك و آن را براي بررسي بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و 525 ثوب انواع پوشاک قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شیراز با اشاره به اينكه در اين خصوص یک متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد، تصريح كرد: برابر نظر كارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده، 3 ميليارد ريال برآورد شده است.

سارقان 12 دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه در دام پلیس "ممسنی" 

فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی از دستگیری دو سارق و کشف 12 دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه خبر داد.

محمد نیکبخت ،بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه و موتورسیکلت در سطح شهرستان ممسنی، رسیدگی به این موضوع به صورت تخصصي در دستور كار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از بررسی های لازم و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این راستا 2 سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، 8 دستگاه دوچرخه و 4 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

نیکبخت در پایان از شهروندان خواست؛ ضمن رعایت اصول پیشگیری از سرقت، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

اعتراف سارق به 15 فقره سرقت 

فرمانده انتظامی شهرستان "لامرد" از دستگیری یک سارق و اعتراف وی به 15 فقره سرقت خبر داد. 

مهراب زارع پور"، در تشريح اين خبر اظهار داشت:در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر سرقت درون خودرو در  شهرستان لامرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود : ماموران پس از تلاش های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند یک سارق را در این خصوص شناسایی و وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستا لامرد با با بیان اینکه متهم در بازجویی انجام گرفته به 15 فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد، گفت: پس از بازسازی صحنه های سرقت، سارق با تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان