کد خبر: ۱۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس:

بسیج پیشگام در علم و پژوهش/ کار معلمان همانند کار با چاقوی جراحی است نه ساتور قصابی

جوکار با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ فراگیران علم و فناوری شهدای فرهنگیان فارس به مناسبت هفته بسیج در شیراز اظهار داشت: این جشنواره از روز یکشنبه ۳۰آبان ماه در سالن شهید سلیمانی مرکز ضمن خدمت فرهنگیان استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازه به تشریح اقدامات بیشمار و موثر بسیج در صحنه های مختلف تاریخ انقلاب پرداخت و بیان کرد: بسیج هیچگاه مختص بخشی از تاریخ نبوده و زاییده تفکر انقلابی و جهاد همه جانبه است.

وی ضمن تبریک هفته بسیج، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و افزود: در آستانه هفته بسیج، سلام درود می‌فرستیم بر شهیدان معلمی که مدرسه آنان تبدیل به مقتل آنان شد و داستان این شهیدان، همان داستان پیله و پروانه و ماندن میان در و دیوار است.

جوکار با بیان اینکه اهداف شهدا از اجساد آن ها مطهر تر است اضافه کرد: بر خلاف تفکر عده ای قلیل، بسیج مختص جنگ نیست اما فشرده ترین دوره مانور تجلی اراده بسیج در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد چرا که تبلور عینی بسیج را در جنگ تحمیلی، آن هم نه به صورت تن به تن بلکه تن به تانک شاهد بودیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس از عدم وابستگی بسیج به هیچ حزب و جناح خاص سخن گفت و عنوان کرد: بسیج یک فرهنگ و یک مکتب است و چیزی نیست که تحت عنوان سزارین تاریخی از پهلوی نظام بیرون کشیده شده باشد.

وی با بیان این موضوع که رسالت بسیج در طول سال های گذشته کاملا مشهود بوده است ادامه داد: در طول سالهای گذشته نقش بسیج در تهدیدات مختلف نظیر جنگ تحمیلی و سایر عرصه ها کاملا واضح و مشخص بوده است اما به عقیده ما این نقش در هزاره سوم متفاوت و تکمیل شده است.

جوکار در این خصوص تصریح کرد: بسیج ذرات خانه فکری نظام است و این قدرت نیز جز در سایه تولید علم و اندیشه به دست نمی‌آید، امروز بسیج عالمی است که می‌تواند برای معلوم فداکاری کند چرا که امروز شاهد نقش آفرینی گسترده بسیج در صحنه های مختلفی علمی هستیم.

این مقام مسئول در مورد نقش گسترده بسیج در صحنه‌های تاریخ انقلاب مطرح کرد: از زمان جهان قرون وسطایی تا جهان پست مدرن هزاره سوم که خاتمیت را پایان اتوریته انبیا تعریف می کردند و در عصری که ذیل گفتمان تکامل داروینی و پوزیتیویستی علم، متافیزیک ستیزی را با نام خرافه پرستی در جهان سرمایه ‌داری تبلیغ می‌کنند، انقلاب خانه فساد و تباهی ها را از میان برد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیج توانست آخرین نفسهای مذبوحانه جهان لیبرال سرمایه داری را در کام خود خفه کند مطرح کرد: امروز جهان سرمایه داری همانند جسم مرده ای شده که آن را معطر می‌کنند در صورتی که از درون متعفن شده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس افزود: در عصری که سرشت انسان را سیاه و ناخالص کرده اند، شخصیتی به نام بسیج ایده های ضد انسانی را تبارشناسی کرده و با نظارت دردمندانه بر آن چه که می‌گذرد رسالت خود را بر این پایه قرار دادند.

وی با بیان اینکه کلام بسیجی در میان حاله های استدلال است و ضریب خطای او از سایرین پایین تر است گفت: بسیجی فردیست که نمیگذارد در فضای مجازی نفسانیت را به نام عقلانیت بر مردم تحمیل کند

به گفته این مقام مسئول، معلمان در خصوص تربیت هویت بسیجی و تربیت انسان تک ساحتی به تربیت انسان ۶ ساحتی رسالت بسیار بزرگی داشته اند.

تهیه و توزیع ۶۰هزار بسته فرهنگی و معیشتی

جوکار با بیان فعالیت های صورت گرفته در سال جاری مطرح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در بسیج فرهنگیان می‌توان به فعالیت‌های گسترده در عرصه کمک های مومنانه با اهدا بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی در طول شیوع بیماری منحوس کرونا اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس عنوان کرد: در طول سال جاری بیش از 20 هزار بسته فرهنگی به دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم و کم برخوردار و در راستای تلاش در برقرای عدالت تحصیلی تهیه و توزیع شد.

وی در خصوص جهاد بزرگ تعلیم و تربیت راه اندازی عنوان کرد: در این طرح ضمن شناسایی دانش آموزانی عقب‌مانده یا بازمانده تحصیلی بودند در جهت تربیت توضیح مسائل علمی و پرورشی کمک رسانی صورت گرفت.

جوکار با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ فراگیران علم و فناوری شهدای فرهنگیان فارس به مناسبت هفته بسیج در شیراز اظهار داشت: این جشنواره روز یکشنبه 30 آبان ماه در سالن شهید سلیمانی مرکز ضمن خدمت فرهنگیان استان فارس برگزار می‌شود.

وی برگزاری این جشنواره را به عنوان یک رهاورد بزرگ در زمینه علمی برای استان فارس خواند و گفت: برپایی نمایشگاه بزرگ علمی پژوهشی در حاشیه این جشنواره و تجلیل از 25 نفر از برگزیدگان جشنواره در حوزه اختراعات و ابتکارات فرهنگیان و دانش‌آموزان برتر از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: در طول مدت رواج آموزش مجازی و در راستای کاهش سطح اختلاف معلومات جدید تکنولوژی میان معلم و دانش آموزان، بیش از هفت هزار معلم استان فارس را طی دوره های مختلف روز آمد سازی کردیم، چرا که کار معلم مثل کار با چاقوی جراحیست و کوچکترین بی توجهی در این امور خطر ساز خواهد بود.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان