کد خبر: ۱۵۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
همزمان با هفته بسیج صورت گرفت:

افتتاح حوزه مقاومت بسیج عشایری امام هادی (ع) شمال فارس در شهرستان اقلید

حوزه مقاومت بسیج عشایری امام هادی (ع) شمال فارس با حضور مسوولان سپاه عشایری فارس، در شهرستان اقلید افتتاح شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حوزه مقاومت بسیج عشایری امام هادی (ع) شمال فارس با حضور مسوولان سپاه عشایری فارس و شهرستان اقلید، معتمدین عشایر شهرستان های اقلید و آباده، خانواده شهدای عشایر در شهرستان اقلید افتتاح شد.

فرمانده سپاه عشایری فارس در مراسم افتتاحیه این حوزه مقاومت بسیج که در سالن شهدای پاسدار سپاه اقلید برگزار شد، یاد شهدا به ویژه شهدای عشایری را گرامی داشت و گفت: انقلاب و نظام اسلامی و بسیج و... نعمتی است که باید شکر آن را بجا آوریم.

شکوهی هفته بسیج را تبریک گفت و عنوان داشت: عشایر در استان فارس بزرگترین جامعه عشایری کشور (12 و نیم درصد جامعه عشایری کشور) است. 

وی به حضور تیره ها و طوایف مختلف عشایری در سطح شهرستان اقلید اشاره و بیان کرد: با توجه به این موضوع و با هدف خدمت به عشایر در شمال استان که جمعیت بسیاری از عشایر سیار و کوچ رو در این منطقه در فصل های تابستان و بهار حضور دارند، حوزه مقاومت عشایری در این شهرستان تشکیل شد.

شکوهی تصریح کرد: عشایر همواره در خدمت به نظام و انقلاب بوده و هستند.

فرمانده سپاه عشایری فارس با بیان اینکه باید قدر جامعه عشایری را بدانیم، اظهار داشت: محل های اسکان عشایر در اقلید و آباده احداث شد ولی مطالعات لازم برای شغل آن ها صورت نگرفته لذا از مسوولان شهرستانی خواستاریم در برنامه توسعه شهرستان راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و مجموعه ها و مجتمع های دامپروری دیده شود. 

در ادامه فرمانده سپاه اقلید با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، فرارسیدن چهل و دومین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین و هفته بسیج را تبریک گفت.

علیرضا خدایاری به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه و اهمیت بسیج اشاره کردو گفت: نیروی مقاومت بسیج و بسیج مردمی ثابت کرد هرجا و هر عرصه ای که نیاز به حضور آن ها بود با نقش آفرینی موثر گام برداشته و وارد میدان شد و همواره موفق بوده است.

افتتاح حوزه مقاومت بسیج عشایری امام هادی (ع) شمال فارس در شهرستان اقلید

وی به حضور جمعیت قابل توجه عشایری در بیش از نیمی از سال در شهرستان اقلید اشاره و عنوان داشت: فلسفه وجودی بسیج خدمت به مردم و همت در محرومیت زدایی است از این رو افتتاح حوزه مقاومت بسیج عشایری در این شهرستان اقدام بسیاری خوبی است که سپاه اقلید در راستای تحقق اهداف آن همراهی و همت خواهد داشت.

لزوم شناسایی و شناخت ظرفیت های موجود در شهرستان، تعامل، همدلی و هم افزایی با سایر رده های بسیج، توجه اساسی به مسائل عشایر شهرستان و پیگیری مسائل و مشکلات آن ها، القای تفهیم نقش هدایتگرانه و کمک کننده از جمله مسائلی بود که سرهنگ پاسدار خدایاری بر آن ها تأکید و توجه و عنایت مسول حوزه عشایری به این موارد را خواستار شد.  

در پایان این مراسم، حوزه مقاومت بسیج عشایری فارس در اداره امور عشایر شهرستان اقلید افتتاح شد.

انتهای پیام/ح
نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان