کد خبر: ۱۵۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
بعد از ۲۱ ماه تعطیلی کرونایی:

مدارس فارس از امروز باز می شوند

طبق اعلام مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بعد از ۲۱ ماه تعطیلی آموزش‌های حضوری به دلیل شیوع کرونا، مدارس استان از امروز اول آذر ۱۴۰۰ بازگشایی می‌شوند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تمام مدارس فارس از اول آذر ۱۴۰۰ بازگشایی می‌شوند، گفت: دانش‌آموزان بر اساس فهرست اعلام شده توسط مدیران در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه حضور همه دانش‎‌آموزان با هم را نخواهیم داشت، افزود: در هر کلاس، تعداد محدودی دانش‌آموز حضور پیدا می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر تعطیلی مدارس گفت: بر اساس شیوه‌نامه ۰۶ ستاد ملی مبارزه با کرونا، شورای مدرسه نسبت به امکانات مدرسه برای تعیین تعداد حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری و از منطقه آموزش و پروش مربوط، برای بازگشایی مدرسه مجوز دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی لازم در کلاس‌های درس، دانش‌آموزان خوراکی‌ها و آب آشامیدنی مورد نیاز را همراه داشته باشند، زیرا بوفه‌های مدارس تعطیل است.

بنابه گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اگر از نظر شورای مدرسه، شرایط برای بازگشایی مدرسه مهیا نباشد، مدرسه بازگشایی نمی‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه اسامی همه دانش‌آموزان در سامانه درخواست سرویس فعال شده است، افزود: هماهنگی‌های لازم با شهرداری انجام شده است و دانش‌آموزانی که به سرویس نیاز دارند می‌توانند درخواست خود را همانند سال‌های پیشین در سامانه ثبت کنند.

یادآور می‌شود، ۸۷۰ هزار دانش‌آموز فارس در ۸ هزار ۹۰۰ مدرسه استان ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان