کد خبر: ۱۵۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس؛

آمادگی ۴۷ اکیپ راهداری برای سفرهای ایمن زمستانی/ دپو هزار تن شن و نمک در محل راهدارخانه های فارس

سیاهپور بیان کرد: هر ساله پیش از آغاز بارندگی ها مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای است تا 6 هزار و 400 کیلومتر راه برف گیر، 54 گردنه برف گیر به طول 777 کیلومتر و 41مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از آمادگی 47 اکیپ راهداری برای سفرهای ایمن زمستانی در این استان خبر داد.

وی با اشاره به سطح مطلوب آمادگی اکیپ های راهداری در فصل زمستان بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت پذیرفته، اقدامات و الزامات طرح راهداری زمستانی تا قبل از شروع بارش های زمستانی شامل پاکسازی دهانه پل ها و کانال های هدایت آب، حمل و باز سازی و اورهال ماشین آلات راهداری می‌باشد.

سیاهپور با بیان اینکه دپو هزار تن شن و نمک در محل راهدارخانه های استان فارس از تیرماه امسال اجرا شده است اضافه کرد: طی برگزاری جلسات هماهنگی راهداری زمستانی در ماه های گذشته با ادارات راهداری در سطح استان فارس علاوه بر استفاده از اطلاعات نرم افزاری هواشناسی جاده ای ، از طریق مرکز مدیریت راه سازمان راهداری و اداره کل هواشناسی فارس، آخرین اطلاعات و تغیرات آب و هوایی را در اختیار اکیپ های راهداری مستقر در راه های سطح استان قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ضمن تاکید بر لزوم تعامل با ادارات هواشناسی ، پلیس راه و اورژانس و هلال احمر و سایر دستگاه های خدمات رسان جاده ای تصریح کرد: عملیات راهداری زمستانی جاری با 25 راهدارخانه ثابت و 6 راهدار خانه سیار، 47 اکیپ و 532 گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از 734 دستگاه ماشین آلات سبک و نیمه سنگین و سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهاره گیری از 444 نفر راهدار مجرب در 6 هزار و 744 کیلومتر از راه های استان که نیاز بله عملیات برف روبی و یخ زدایی داشته باشد، تحت پوشش قرار می گیرد..

وی از استفاده از20 دوربین نظارت تصویری بصورت آنلاین جاده های استان فارس سخن گفت و تصریح کرد: این جاده ها به صورت آنلاین و لحظه ای مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرد همچنین برف روبی، جلو گیری از یخ زدگی، یخ زدایی، کمک به کاربران جاده ای و برقراری تردد ایمن و روان حین بارندگی از جمله اقدامات اصلی راهداری زمستانی می باشد.

به گفته این مقام مسئول، هر ساله پیش از آغاز بارندگی ها مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای می باشد تا 6 هزار و 400 کیلومتر راه برف گیر،54گردنه برف گیر به طول 777 کیلومتر و 41مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشد.

این مقام مسئول در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: استان فارس با دارا بودن بیش از 24هزار کیلومتر راه همسنگ بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرارگیری در کری دور مرکز به جنوب و شرق به غرب ، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می سازد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: شیرازه ، جاده ، راهداری
نظرات بینندگان