کد خبر: ۱۵۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
آخرین وضعیت کرونا در استان فارس اعلام شد؛

سیل ساده انگاری در مواجهه با کرونا، عامل نگرانی مجموعه سلامت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آخرین آمارهای بیماری کووید۱۹ در فارس را تا امروز دوشنبه، اول آذر ۱۴۰۰ اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید روح اله حسینی با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۰۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۹۱۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۸ هزار و ۳۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۴۵ هزار و ۷۸۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۷ هزار و ۴۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع تاکنون، ۴۹۵ هزار و ۴۶۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.


حسینی با بیان اینکه ۱۵۹ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۱۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

افزایش جانباختگان کرونا به ۷۱۹۴ در فارس

وی همچنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به هفت هزار و ۱۹۴ نفر افزایش یافت.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از بهبودی ۴۸۳ هزار و ۲۸۸ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.


حسینی با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۷۶۶ هزار و ۸۶۷ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۲۱ هزار و ۹۹۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۷۵ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.


وی با اعلام نگرانی مجموعه سلامت فارس نسبت به افزایش بی توجهی های عمومی و ساده انگاری در مورد خطر این بیماری و پیامدهای ناگوار آن، اظهار کرد: بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی موجب شده تا امسال علاوه بر بیماری کووید ۱۹ ، احتمال مواجه شدن با بیماری آنفولانزا نیز وجود داشته باشد.

به گفته حسینی در دو سال گذشته با توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، موج آنفولانزا را تجربه نکردیم؛ اما شرایط کنونی جامعه و بی توجهی به رعایت بهداشت، موجب اوج گیری خطر شیوع آنفولانزا در کنار کرونا شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از مردم استان خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا علاوه بر کرونا، از بیماری های فصلی نیز مصون بمانند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان