کد خبر: ۱۵۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون؛

شناسایی ۴۹۶ هزار و ۲۴۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز سه شنبه دوم آذر ۱۴۰۰، ۴۹۶ هزار و ۲۴۲ بیمار کووید۱۹ در فارس شناسایی شده است، تازه ترین آمارهای کروناویروس در استان از ابتدای شیوع تاکنون را اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه،  سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام تازه ترین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۷۰ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۰۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۸ هزار و ۵۱۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴۷ هزار و ۶۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۶ هزار و ۲۴۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی همچنین از بهبودی ۴۸۴ هزار و ۲۱۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با بیان اینکه ۱۲۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۲۳۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۲۰۲ نفر اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۷۳ دُز رسیده است، اعلام کرد: با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۴۰ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۳۳ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به بازگشایی مدارسی که شرایط لازم را بر اساس شیوه نامه های بهداشتی را دارند، از خانواده ها خواست به کودکان و نوجوانان یادآوری کنند، در مدت حضور در کلاس از ماسک استفاده کنند و از برداشتن ماسک خودداری کنند، زیرا استفاده از ماسک علاوه بر کروناویروس، از ابتلا به سایر ویروس های تنفسی مانند آنفولانزا، نیز جلوگیری می کند.

وی در پایان با تاکید به اهمیت موضوع آموزش، اظهار امیدواری کرد با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مدارس، سلامت دانش آموزان نیز حفظ شود.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان