کد خبر: ۱۵۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰
در آیین تجلیل از نفرات برتر حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز مطرح شد:

دشمن شناسی، توجه به رعایت شئونات اسلامی و عدالت اجتماعی ازویژگی‌های مهم بسیج/ حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهرداری شیراز موفق ترین حوزه قشری بسیج ادارات وکارمندان درسطح کشور

حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به عنوان موفق ترین حوزه قشری بسیج ادارات وکارمندان درسطح کشور انتخاب و در ششمین جشنواره ملی مالک اشتر از حوزه بسیج شهدای شهرداری تجلیل شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در آیین تجلیل از فرمانده، اعضای شورا و فرماندهان پایگاه‌های حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیرازضمن تبریک هفته بسیج گفت: فرصتی که خداوند برای ما در مجموعه شهرداری به منظور خدمتگزاری به مردم فراهم کرده، به سرعت می گذرد و آن چیزی که باقی می‌ماند مجموعه ای از خدماتی است که به عنوان یک بسیجی به شهروندان ارائه می دهیم.


وی افزود: باید حواسمان باشد که رفتار ما چه افرادی را جذب نظام و اسلام می کند بنابراین باید الگو باشیم و فرصت خدمت رسانی را غنیمت بشماریم و در خدمتگزاری نمونه و پیشتاز باشیم‌.

بسیج شهرداری شیراز

آرش فرج‌زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: تشکر میکنم از بسیجیان شهرداری شیراز که عنوان حوزه منتخب کشوری در بسیج اقشار را به ارمغان آوردند.

وی اضافه کرد: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بسیج و بسیجیان، شاکله اقداماتی است که برای بسیج پیش بینی شده و باید این رهنمودها سرلوحه اقدامات ما باشد.

قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به چگونگی شکل‌گیری بسیج و اهداف آن در دوره های مختلف همچون جنگ تحمیلی، سازندگی، امور فرهنگی  اقدامات علمی و ... خاطرنشان کرد: جای بسی خوشحالی است که امروز یکی از مهمترین آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی درخصوص تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی محقق شده و اعضای بسیج کشور از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است.

فرج‌زاده ضمن برشمردن سرفصل های کاری و ملاک عمل حوزه بسیج شهدای شهرداری شیراز افزود: از شاخص های ده‌گانه تفکر و فرهنگ بسیجی براساس بصیرت و آگاهی می توان به مواردی همچون عمل صالح و پرهیزکاری، ایثار و استقامت، نیایش و خودسازی، محبت و احسان، اعتقاد به حکومت اسلامی و ولایت فقیه، توجه ویژه به روحانیت، حریت و شهامت، مردمی بودن، آگاهی و علم آموزی، نظم و آمادگی رزمی، هویت و فرهنگ پذیری که باید ملاک عمل ما باشند.

دشمن شناسی، توجه به رعایت شئونات اسلامی، عدالت اجتماعی، مطالعه و به روز بودن و نگاه جهانی داشتن از دیگر ویژگی‌هایی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد و از جمله انتظارات از فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج و بسیجیان برشمرد.

فرج زاده ادامه داد: خوشحالم که فعالیتها، اقدامات و برنامه های حوزه بسیج شهدای شهرداری شیراز در سطح کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: فعالیت های بسیج شهدای شهرداری شیراز در دو حوزه درون سازمان و برون سازمانی گسترده است. در حوزه درون سازمانی می توان به فعالیتهای آموزشی، عملیاتی، ستادی و پرسنلی اشاره کرد.

فرج زاده اقدامات در حوزه های فرهنگی و مناسبتی، مذهبی، اجتماعی، سلامت و ورزش را از جمله فعالیتهای برون سازمانی حوزه بسیج شهدای شهرداری شیراز برشمرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز افزود:در حوزه زنان بی سرپرست و بدسرپرست تلاش کردیم با راه اندازی غرفه های تولید ماسک اشتغال زایی کنیم و هم اکنون ۲۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و با در اختیار دادن غرفه هایی به آنها برای فروش تولیدات خود، از نظر اقتصادی کمک شایانی به آنها شده است.

برگزاری میزهای خدمات جهادی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، چاپ و نصب بنر، تولیدات فضای مجازی، برگزاری مناسبت های مختلف مذهبی و فرهنگی، توزیع بسته های بهداشتی مبارزه با کرونا، خرید کپسول اکسیژن در موج پنجم کرونا، ضدعفونی ادارات، پیگیری راه‌اندازی مراکز تزریق واکسن و ... از دیگر فعالیت های حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز بود که مهندس فرج زاده به آنها اشاره کرد.

وی در خصوص اقدامات برون سازمان حوزه بسیج شهدای شهرداری شیراز افزود: پیرو دستورالعملی که از مجموعه سپاه فجر داشتیم، آموزش های متعدد و بابرنامه ای همچون آموزشهای ایست و بازرسی، تیراندازی، شناخت اسلحه و ... را پیش بینی و اجرا کردیم‌. همچنین تکریم خانواده شهدا از دیگر برنامه های شاخص این حوزه بود.

براساس این گزارش، حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به عنوان موفق ترین حوزه قشری بسیج ادارات وکارمندان درسطح کشور انتخاب و در ششمین جشنواره ملی مالک اشتر از حوزه بسیج شهدای شهرداری تجلیل شد. در این راستا طی مراسمی از مهندس آرش فرج زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز و تنی چند از بسیجیان شهرداری تقدیر شد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان