کد خبر: ۱۵۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰
استاندار فارس:

وجود بروکراسی عجیب در وزارتخانه ها مانع انتصاب مدیران پیشنهادی می شود / انتقال آب از دریا به استان فارس در دست پیگیری است

ایمانیه در جمع اعضای جامعه روحانیت شیراز گفت: متاسفانه همچنان بروکراسی عجیبی در انتصابات وجود دارد و ۲۰ نفر تاکنون برای مدیریت قسمت های مختلف استان مختلف به وزارت خانه ها معرفی شده که متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از مدیران کشوری دچار چالش هستیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، جامعه روحانیت شیراز امروز میزبان استاندار فارس بود و در ابتدا روحانیون مسائل مختلف جامعه را مطرح کردند.

ایمانیه پس سخنان اعضای جامعه روحانیت شیراز با یاد و خاطره علمای استان فارس و شهر شیراز گفت: افتخار جامعه شیعه عدم وابستگی علما به دولت بوده بنابراین راه و روش روحانیت از صدر اسلام تاکنون ارشاد و راهنمایی بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ساخت مساجد، مصلا ها و خانه های عالم در دست پیگیری است، گفت: امیدواریم طی یک برنامه چهار ساله این پروژه ها را به نتیجه برسانیم و خود جامعه روحانیت نیز باید روحانی مناسبت مساجد را پرورش بدهد چراکه اکنون تعدادی مسجد وجود دارد که نماز خوانده نمی شود و یا روحانی حضور ندارد.

وی تعیین بازرس ویژه در همه زمینه ها را مورد توجه قرار داد و گفت:  پس از انتخاب مدیرکل بازرسی استانداری برای طرح بازرسی در همه عرصه های مختلف برنامه خوبی در نظر داریم.

ایمانیه روند انتصابات را بسیار مشکل دانست و گفت: متاسفانه همچنان بروکراسی عجیبی در انتصابات وجود دارد و ۲۰ نفر تاکنون برای مدیریت قسمت های مختلف استان مختلف به وزارت خانه ها معرفی شده که متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از مدیران کشوری دچار چالش هستیم؛ امیدواریم که بتوانیم تا یک ماه آینده حلقه مدیریت استان را تکمیل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه بسیاری از تصمیم گیری ها در گرانی ها و قیمت اجناس ملی است، تاکید کرد که همراهی جدی تری از سوی اصناف و تجار نیاز داریم و مبارزه با گران فروشی اکنون باید مدنظر قرار بگیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بین روند تولید محصول تا توزیع و در نهایت مصرف کننده فاصله زیادی است، تاکید کرد: بعضا در این چرخه وجود دلالان و مشکلات متعدد باعث معضلات شده است.

وی تصریح کرد: احیای موقوفات در استان فارس در دستور پیگیری است چراکه و موقوفات فارس رتبه اول کشور و احتیاج به تحرکی برای استفاده در لایه های مختلف جامعه دارد.

ایمانیه مسکن یکی از شعار های جدی دولت اعلام کرد: با دسته بندی اقشار مختلف مردم در حال برنامه ریزی برای ایجاد مسکنی مناسب برای هموطنان به ویژه جوانان هستیم؛ برای زیرساخت های فارس برنامه داریم و با بررسی ها مشاهده می شود که کمبود ها بسیار است.

استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه صنعت متاسفانه بی مدیریتی صورت گرفته است، گفت: تنها با یک دستور ساده، می شد کارهای خوابیده را حل کرد اما در دولت گذشته محقق نشده است.

این مقام مسئول، انتقال آب از دریا به استان فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: در خصوص اتصال فارس به دریا، نظر رئیس جمهور محترم مثبت است اما باید ساز و کار این موضوع با حضور وزیر کشور معین شود.

وی ادامه داد: طرح ۵۷ هکتاری اطراف حرم جزو اولویت های قطعی ما خواهد بود و باهمکاری شهرداری شیراز پیگیری خواهیم کرد؛ مشکلات کشاورزی استان به جر تغییر الگوی کشت، محصولات گلخانه ای و.... محقق نخواهد شد.

ایمانیه در پایان سخنان خود خطاب به جامعه روحانیت گفت: اگر از فساد اخلاقی و مدیری اطمینان شرعی پیدا کردید به مجموعه استانداری معرفی کنید تا پس از بررسی برخورد قاطع و لازم صورت گیرد.

گفتنی است، معرفی مشاور روحانی استاندار فارس، توجه به اشتغال و اقتصاد استان، مسکن، معیشت مردم و... از سخنان اعضای جامعه روحانیت شیراز در این دیدار بود.
انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان