کد خبر: ۱۵۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰
با پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی:

احداث تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد/ اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در حال رسیدن به نتیجه

آیین پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی و آغاز عملیات اجرایی تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق در اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی امروز با حضور شهردار شیراز، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز و جمعی از مسئولان برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیین پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی و آغاز عملیات اجرایی تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق در اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی امروز با حضور شهردار شیراز، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سید احسان اصنافی شهردار شیراز ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان بسیج، گفت: انتظاری که از روند اجرایی این پروژه داشتیم تا حدودی در حال تحقق است و عزیزان ما در قرارگاه خاتم الانییاء(ص) با روحیه جهادی سرعت پروژه را افزایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه انتظار است که در تمام جبهه‌ها با حداکثر توان بتوانیم عمل کنیم، تاکید کرد: این پروژه شاید یکی از اصلی‌ترین معابر در حرکات ترافیکی شرقی غربی شیراز بوده که به طول ١٨ کیلومتر طراحی شده است.

بنابه گفته شهردار شیراز، ٦.٨ کیلومتر دیگر از این پروژه باقی مانده که دارای چهار قطعه تونل است و با هدف افزایش ضریب ایمنی کاهش احجام خاکبرداری و حفظ اکوسیستم منطقه تعبیه گردیده است.

اصنافی با اشاره به اینکه پروژه با حداقل آسیب‌های اکوسیستمی سعی شده اجرا شود، تاکید کرد: این پروژه عظیم به عنوان هدیه‌ای از سوی فرزندان انقلابی این شهر تا ٢٢ بهمن سال آینده تکمیل شود.

شهرداری شیراز

شهردار شیراز با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه شهید سلیمانی هزینه داشته است گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان امسال برای این پروژه در نظر گرفته شده و با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان در سال آینده شاهد بهره برداری خواهیم بود.


احداث تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد/ اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در حال رسیدن به نتیجه

اسماعیل صالحی معاون عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه با اشاره به روند اجرای پروژه بیان کرد: از آنجا که تعدادی از باغ‌ها در مسیر اجرای پروژه قرار داشت و همچنین ارتفاع ترانشه در این مسیر زیاد بود  از نظر ساختاری و مباحث زمین شناسی خطراتی را در پی داشت بنابراین بنا را بر این گذاشتیم که با هماهنگی شهرداری با تغییر دو واریانت و تونل‌ها هم از باغ‌ها صیانت شود و هم از هزینه تملک بسیار سنگین جلوگیری کنیم و همچنین ارتفاع ترانشه‌ها کاهش و اصلاح شیب مسیر باید.

صالحی با بیان اینکه مقرر شد عملیات دو تونل شمالی ٣٣٠ متری شمالی و ١٢٠ متری جنوبی را اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: تا با این کار هم مسیر کوتاهتر و هم با صرف اقدامات فنی مهندسی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نشود.

شریان‌های محور شرقی غربی شیراز بسیار حیاتی هستند
مهدی طاهری رئیس شورای شهر شیراز نیز ضمن تبریک هفته بسیج با تاکید براینکه این پروژه دارای چهار تونل در ادامه مسیر بزرگراه قاسم سلیمانی است، گفت: شیراز به صورت ذاتی کالبد شرقی غربی دارد و شریان‌های این محور بسیار حیاتی هستند.

رئیس شورای شهر شیراز

طاهری ادامه داد: مردم شیراز همیشه با مشکلات شدید ترافیکی به ویژه در مسیر‌های شرق به غرب مواجه هستند که امید است اجرای این تونل‌ها که یکی از آن‌ها به اتمام رسیده،  موجب بازگشایی محور شود و شاهد کاهش ترافیک باشیم.

ایجاد رینگ های ترافیکی و تقاطع غیرهمسطح از اولویت های شورای شهر شیراز است

علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه بزرگ شهرداری در سومین حرم اهل البیت(ع) است، تاکید کرد: از ابتدای آغاز به کار شورای ششم اولویت یک کمیسیون عمران، تکمیل و اجرای پروژه عمرانی شهید سلیمانی بود چراکه این پروژه در کاهش تصاوفات و سفر درون شهری کمک کند.

احداث تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد/ اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در حال رسیدن به نتیجه

اسکندری رویکرد کمیسیون عمرانی شورای شهر شیراز را ایجاد رینگ های ترافیکی، تقاطع های غیرهمسطح و ایمن سازی عبور و مرور برای شهروندان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تامین اعتبار مالی مناسبی که انجام خواهد شد، بتوانیم شاهد بهره برداری و زیر بار رفتن این پروژه ها باشیم.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان