کد خبر: ۱۵۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰
در سومین حرم اهل البیت(ع):

نخستین همایش شهدای محور مقاومت فارس‌ برگزار می‌شود

همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار استوار، نخستین همایش شهدای محور مقاومت استان فارس‌ ۱۱ آذر ماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، صادق استوار فرزند سرلشگر شهید استوار بیان کرد: نخستین سالگرد سرلشکر شهید استوار و نخستین همایش شهدای محور مقاومت استان فارس پنج شنبه ۱۱ آذرماه در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود.


سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی از همرزمان شهید سلیمانی و شهید همدانی سحرگاه ۱۶ آذرماه ۹۹ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی در شهر کوار به دنیا آمد و در شیراز بزرگ شد و از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که با آغاز جنگ تحمیلی، در جبهه‌های غرب و جنوب، به دفاع از خاک پاک ایران زمین پرداخت.

معاون آموزش نیروی زمینی سپاه، فرمانده دانشکده علوم و فنون پیاده، مسئول اطلاعات نیروی زمینی، طراح، موسس و فرمانده نیروی ویژه صابرین سپاه، طراح و فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور و فرماندهی قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) در شمال غرب کشور از جمله عرصه‌های خدمت رسول ولایت پس از دوران دفاع مقدس بود.

وی از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر ۱۹ فجر، فرمانده تیپ مستقل امام حسن (ع) به دفاع از کشور پرداخت و بار‌ها مجروح و مصدوم شیمیایی شد.

سردار استوار محمودآبادی در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را بر عهده گرفت و مسوول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد.

وی در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) نیز مقابل گروه‌های تکفیری، دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.

او در آخرین ماموریتش در کشور عراق، به ویروس کرونا مبتلا شد و به علت وخامت صدمات ریوی و سابقه شیمیایی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر سردار استوار محمودآبادی شامگاه یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹ وارد استان فارس شد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان