کد خبر: ۱۵۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

بیش از ۱۰۰ تن چوب جنگلی قاچاق در اراضی جنگلی فارس کشف شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ تن چوب جنگلی قاچاق در اراضی جنگلی فارس کشف و ضبط شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در این راستا تعدادی از واحد‌های کارگاهی متخلف شناسایی و پلمپ شده و در حال حاضر نیز پرونده افراد متخلف در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی با ابراز تاسف از این میزان کشفیات بیان کرد: هجوم متصرفان به اراضی ملی در اکثر نقاط استان باعث تخریب بخش وسیعی از اراضی ملی بویژه عرصه‌های جنگلی بلوط شده است.

این مقام مسئول، با تاکید بر عزم جدی و اراده همه مسئولان در اجرای قانون حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال تصریح کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق چوب و فرآورده‌های منابع طبیعی طرح مقابله با قاچاقچیان چوب و پیشگیری از تصرف اراضی ملی به عنوان اولویت نخست در دستور کار قرار گرفته است؛ که در این خصوص گشت‌های شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی در تمام شهرستان‌های استان با حضور رئیس ادارات منابع طبیعی دایر است.

وی تصریح کرد: استان فارس با ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی همواره در معرض تهدیداتی، چون تخریب و تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان