کد خبر: ۱۵۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

رتبه اول جشنواره علمی پژوهشی کشور به دانش آموزان فارسی رسید/ رشد دوبرابری نسبت به سال گذشته

اسماعیلی گفت: خوشبختانه دانش آموزان فارسی با کسب 85 مقام در جشنواره علمی پژوهشی ، توانستند مقام اول کشوری را به خود اختصاص دهند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این جشنواره در قالب 10 رشته به میزبانی استانهای مختلف کشور در تمامی دوره های تحصیلی و در حوزه های علوم انسانی، تجربی، ریاضی و علوم نوین به دو صورت نظری و مهارتی برگزار شد.

وی افزود: رشته های زیست فناوری به میزبانی تهران، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به میزبانی البرز،  انرژی های نوین به میزبانی فارس،  ادبیات و علوم انسانی به میزبانی گلستان، گیاهان دارویی و طب سنتی به میزبانی مرکزی،  فناوری های فضایی و حوزه حمل و نقل پیشرفته به میزبانی تهران برگزار شد.

اسماعیلی گفت: همچنین رشته های نانوفناوری به میزبانی تهران ،نجوم به میزبانی خراسان رضوی،  آزمایشگاه به میزبانی مرکزی و کد نویسی به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد.

بنابه گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، فارس د رسال تحصیلی 1399-1398 در این جشنواره با معرفی 47 دانش آموز برگزیده، رتبه دوم کشور را کسب نمود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال باحرکتی رو به جلو، دانش آموزان فارسی توانستند  با معرفی 85 دانش آموز برگزیده کشوری، رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دهد و بر قله جشنواره کشوری علمی پژوهشی بدرخشد.

اسماعیلی گفت: استقبال دانش آموزان فارسی از این جشنواره بی نظیر بود به طوری که در سال گذشته 14 هزار 500 مشارکت کننده داشتیم و این عدد امسال با رشد بیش از 10 برابری به یکصد و شصت و دو هزار و 524 نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به درخشش استانی فارس ها در جشنواره های مختلف، تاکید کرد: با توجه به درخشش دانش آموزان استان فارس، میزبانی اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی در هفته پژوهش به استان فارس و شهر شیراز واگذار گردیده است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان