کد خبر: ۱۵۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
مدیرکل پست استان فارس:

۹۰ درصد اماکن استان فارس دارای کد پستی است

آزادی گفت: اطلاعات جغرافیایی ۹۰ درصد از اماکن این استان به هنگام شده و دارای پلاک فلزی کد پستی ۱۰ رقمی هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی آزادی مدیرکل پست استان فارس با بیان اینکه ۹۰ درصد اماکن استان فارس دارای پلاک فلزی کد پستی ۱۰ رقمی هستند، اظهار داشت: تعداد ۳ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۳۶۷ پلاک کوبی شده شهری و ۹۳۱ هزار و ۳۷۲ رکورد پلاک کوبی در شهرستان‌ها ثبت شده است.

وی افزود: در هفت ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۱۷ مرسوله پستی و خرید بسته‌های اینترنتی شهروندان در پست استان جابجا شده که ۵.۹ درصد رشد ترافیک را نسبت به سال ۹۹ شاهد بودیم.

مدیرکل پست استان فارس با بیان اینکه الگوی خرید مردم بعد از شیوع بیماری کووید ۱۹ تغییر کرده و مردم طی این مدت تلاش کرده اند، تاکید کرد: تا نیازمندی‌های خود را با استفاده از بستر خرید اینترنتی تامین کنند.

آزادی با اشاره به نقش مثبت این اداره کل در شرایط مختلف جامعه به عنوان یکی از اساسی‌ترین دستگاه‌های خدمات رسان، ادامه داد: قاعدتا نقش پست به میزان توزیع شده در حوزه تجارت الکترونیک نه تنها باعث جلوگیری تردد غیرضرور افراد در سطح شهر و کاهش زنجیره کرونا اثر گذاشته بلکه بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش ترافیک شهری نیز اثر دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی صنعت پست بخش حمل و نقل آن است، بیان کرد: شبکه پستی برای مبادله و جا به جایی مرسولات پستی از ظرفیت‌های مختلف از جمله هوایی، زمینی، ناوگان بخش خصوصی و حمل و نقل ریلی بهره‌مند است.

آزادی با تصریح بر اینکه افزایش ظرفیت شبکه پستی، موجب حذف و کاهش مراجعات مردمی، مدیریت زمان و هزینه‌ها و ایجاد امنیت خاطر در ارسال مرسوله‌هاست، افزود: پست بافاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی، تنها کار ارسال مرسولات پستی را بر عهده ندارد بلکه خود را مجهز کرده و حتی در جهت سرویس دهی به خرید‌های کوچک مردم نیز ورود کرده است.

مدیرکل پست استان فارس با بیان اینکه در دنیای امروز کسب و کار‌های الکترونیکی، اینترنتی و دیجیتال بر بستر فضای مجازی رشد روز افزونی دارد و خرید‌های اینترنتی در قالب پلتفرم‌های مختلف خرید و فروش توسط شرکت‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: استارت آپ‌ها در حوزه کسب و کار دیجیتال ورود کردند و این باعث شده تا نوع نگاه مردم نسبت به بازار و خرید تغییر کند.

وی در ادامه با بیان اینکه با شیوع پاندومی کرونا کسب و کار‌های دیجیتال رونق بیشتری گرفت و موجب افزایش حجم خرید‌های اینترنتی شد، بیان کرد: در دو سال گذشته شرکت‌های مختلف دانش بنیان ورود و پلتفرم‌هایی جدید را ایجاد و در بازار کسب و کار رونق را ایجاد کردند و این موضوع کاملا محسوس است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان