کد خبر: ۱۵۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اختصاصی شیرازه:

فرمانده نیروی قدس سپاه به شیراز سفر می کند

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه روز پنج شنبه ۱۱ آذر ماه به شیراز سفر می کند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه روز پنج شنبه ۱۱ آذر ماه به شیراز سفر می کند.

سردار قاآنی در اولین سالگرد شهادت مدافع حرم سردار حاج رسول استوار محمود آبادی و اولین کنگره شهدای محور مقاومت استان فارس سخنرانی خواهد کرد. این اولین سفر سردار قاآنی به شیراز پس از انتصاب به عنوان فرماندهی نیروی قدس است.

گفتنی است آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس دیگر سخنران این مراسم خواهد بود و حاج رضا رودکی به مداحی اهل البیت(ع) خواهد پرداخت. این مراسم پنج شنبه یازدهم آذرماه ساعت 9 الی 11:30 در رواق امام خمینی(ره) آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) برگزار می شود.

به گزارش شیرازه، سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی از همرزمان شهید سلیمانی و شهید همدانی سحرگاه ۱۶ آذرماه ۹۹ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی در شهر کوار به دنیا آمد و در شیراز بزرگ شد و از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که با آغاز جنگ تحمیلی، در جبهه‌های غرب و جنوب، به دفاع از خاک پاک ایران زمین پرداخت.

معاون آموزش نیروی زمینی سپاه، فرمانده دانشکده علوم و فنون پیاده، مسئول اطلاعات نیروی زمینی، طراح، موسس و فرمانده نیروی ویژه صابرین سپاه، طراح و فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور و فرماندهی قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) در شمال غرب کشور از جمله عرصه‌های خدمت رسول ولایت پس از دوران دفاع مقدس بود.

وی از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر ۱۹ فجر، فرمانده تیپ مستقل امام حسن (ع) به دفاع از کشور پرداخت و بار‌ها مجروح و مصدوم شیمیایی شد.

سردار استوار محمودآبادی در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را بر عهده گرفت و مسوول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد.
وی در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) نیز مقابل گروه‌های تکفیری، دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.

او در آخرین ماموریتش در کشور عراق، به ویروس کرونا مبتلا شد و به علت وخامت صدمات ریوی و سابقه شیمیایی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر سردار استوار محمودآبادی شامگاه یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹ وارد استان فارس شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان