کد خبر: ۱۵۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
دبیر کل کنگره جهانی محمد(ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر:

۵هزار و ۷۰۰ اثر ادبی و هنری به هفت زبان دنیا در کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت شرکت خواهند کرد

تقوایی گفت: 5هزار و 700 اثر ادبی و هنری به 7زبان فارسی، ترکی، آلمانی، فرانسوی،روسی، انگلیسی و عربی در قالب، پوستر، نقاشی، خوش نویسی، فیلمنامه نویسی، حروف نگاری، عکس، کلیپ و...ارسال شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حامد تقوایی دبیر کل کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر امروز هفتم آذرماه در نشست خبری نخستین کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت به تشریح اهداف برگزاری این کنگره پرداخت و گفت: توصیه های متعددی شده که اگر حرکتی در قالب هنر و زبان هنر اتفاق میافتد قطعا آن حرکت، تاثیرگذارتر خواهد بود به همین خاطر و با توجه به هجمه هایی که سالهای گذشته برعلیه پیامبر(ص)صورت می‌گرفت، تعدادی از اساتید دانشگاه به صورت خودجوش جمع شدند و تصمیم گرفتند که اقدامی جهت معرفی پیامبر و آنگونه که شایسته شخصیت والای ایشان است انجام دهند.

وی با بیان اینکه دو سال است که کار کلید خورده، گفت: حدود شش ماه مشغول نوشتن طرح شدیم و سپس اهداف کنگره و برنامه اجرایی مشخص گردید و سپس طرح در 21اسفند ماه سال گذشته در حرم مطهر شاهچراغ رونمایی شد .

تقوایی با اشاره به اینکه بعد از رونمایی به مدت 7ماه به افرادی که تمایل داشتند در این کنگره شرکت کنند مهلت داده شد که آثار خود را به دبیر خانه ارسال کنند، افزود: در این مدت 5هزار و 700 اثر ادبی و هنری به 7زبان فارسی، ترکی، آلمانی، فرانسوی،روسی، انگلیسی و عربی در قالب، پوستر، نقاشی، خوش نویسی، فیلمنامه نویسی، حروف نگاری، عکس، کلیپ و...ارسال شد.


وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا دوم آبان ماه 1400بود که تا زمان مقرر از 40کشور در این کنگره شرکت کرده و آثار خود را در قالب های مختلف ارسال کردند.

دبیر کل کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر با بیان اینکه پس از اتمام مهلت فراخوان، وارد مرحله داوری آثار شدیم، گفت: 55نفر  که همگی از برجستگان ادبی و هنری هستند، داوری این کنگره را بر عهده دارند.

تقوایی در ادامه به زمان اختتامیه این کنگره نیز اشاره کرد و افزود: مرحله نهایی داوری در شیراز انجام و مصادف با دهم اسفند سال جاری و همزمان با بعثت پیامبر(ص) اختتامیه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از فرصت یک ساله بعثت تا بعثت، که آثار انتخاب و برگزیدگان معرفی می‌شوند، آثار در شهرهای مختلف ایران و چند کشور دیگر منتشر خواهند و دور دوم این کنگره روز بعثت سال 1401رونمایی خواهد شد.

کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر تقوایی در پایان با بیان اینکه هدف اصلی این کنگره، معرفی پیامبر(ص) با زبان هنر است، گفت: این کنگره بزرگترین کار فرهنگی در سطح بین المللی درباره پیامبر اسلام است که در اجرای آن ۲۰ دانشگاه کشور مشارکت دارند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان