کد خبر: ۱۵۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
شهردار شیراز:

رفع مشکلات بازار وکیل نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی است

اصنافی گفت: مسائل و مشکلات مختلفی در بازار وکیل وجود دارد که رفع آن به علت میراثی بودن و قدمت این مجموعه، تصمیمات خاصی را می‌طلبد بنابراین مقرر شد با همکاری دستگاه های اجرایی مشکلات بررسی خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در کنار استاندار فارس، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و جمعی از مدیران شهری از بازار وکیل بازدید و ضمن گفتگو با بازاریان و کسبه، مسائل و مشکلات این مجموعه تاریخی - اقتصادی را بررسی کردند.

شهردار شیراز در حاشیه این بازدید گفت: مسائل و مشکلات مختلفی در بازار وکیل وجود دارد که رفع آن به علت میراثی بودن و قدمت این مجموعه، تصمیمات خاصی را می‌طلبد.

اصنافی افزود: در این راستا مقرر شد با حضور مدیران و مسئولین شیراز همچون میراث فرهنگی، سایر مجموعه های خدمات رسان و اداره کل اوقاف و امور خیریه در خدمت نمایندگان کسبه باشیم تا مسائل بازار وکیل بررسی شود.

وی ایمن سازی برخی از سقف‌ها و لزوم جمع آوری آبهای سطحی کف بازار را از جمله مشکلات این مجموعه برشمرد و گفت: در سالیان گذشته کف بازار توسط شهرداری شیراز سنگفرش شده و کانال‌های تاسیساتی نیز ایجاد شده است.

شهردار شیراز از دستگاه های خدمات رسان خواستار انتقال تاسیسات شهری خود در قسمتهایی که کانال ایجاد شده به این کانال مشترک منتقل کنند.

اصنافی جداره سازی بازار و رفع مشکل سد معبر را از دیگر مشکلات کسبه عنوان کرد و افزود: کسبه از طریق هیات امنای بازار پیگیر بحث جداره سازی باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز در مورد بخشهایی که به صورت موقوفه است همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم کار را به پیش ببریم، اظهار کرد: مجموعه این اقدامات و تعاملات در راستای حفظ بازار وکیل به عنوان یکی از عناصر هویتی و فرهنگی و مرکز اقتصادی شیراز است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان