کد خبر: ۱۵۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شیراز:

نهاد رهبری اقدامات را اساسی و ریشه‌ای اجراء می‌کند

وحید حسینی نیز در ادامه با بیان اینکه نهاد رهبری اقدامات اساسی و ریشه ای را انجام می‌دهد، مطرح کرد: همراهی های شما می‌تواند کمک کننده به ما باشد تا بتوانیم در میان قشر دانشجو، اساتید و پرسنل نیز تبلیغی داشته و قدمی را برای شیعه، ولایت و نظام برداریم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، جلسه‌ای صمیمانه با حضور مسئولین واحد های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئولین مؤسسات بهارنکو و رئیس دانشگاه برگزار شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه گفت: از همان ابتدا در علوم پزشکی ارتباط وسیع و محکمی بین دفتر نهاد و بخش‌های مختلف دانشگاه برقرار شد که همچنان نیز احترام و همکاری لازم بین طرفین برقرار است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید مقامی با اشاره به اینکه فعالیت در علوم پزشکی بسیار متفاوت با دانشگاه‌های دیگر است، دلیل آن را ارتباط مستقیم این واحد علمی با مردم و تاثیر بسیار زیاد آن بر جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم دانست.

این استاد دانشگاه ساختار نهاد در علوم پزشکی را منحصر به فرد دانست و عنوان کرد: در سال ۸۹ و از درونِ کاری که در این مرکز علمی صورت می‌پذیرفت به طرحی تحت عنوان بهارنکو رسیدیم که سعی ما بر این بود تا در حوزه خانواده اقداماتی را انجام دهیم که دارای تاثیراتی شگرف در سطح استان باشد.

مقامی در این خصوص اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ طبق آمار منتشر شده توسط مقامات رسمی، میزان طلاق استان فارس در اولین سال ازدواج بین ۱۴ تا ۱۶ درصد بود که در حال حاضر این آمار به زیر سه درصد رسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه این آمار نشان دهنده آن بوده که در فارس اقدامات خوبی صورت گرفته است، در ادامه خاطر نشان کرد: به واسطه اجرای طرح بهارنکو ما توانستیم طول زندگی زوجین را افزایش دهیم.

این مقام مسوول افزود: به مرور آمار طلاق در استان از سال اول به سال‌های سوم،چهارم و پنجم کشیده شد که در حال حاضر به سال‌های هفتم ، هشتم و حتی بالاتر رسیده است.

مقامی مداخله مستقیم و هدفمند در مسائل اجتماعی را اثرگذار در این امور خواند و گفت: کار بزرگ صورت پذیرفته و آمارهای موجود در استان، باعث حساسیت شورای انقلاب فرهنگی کشور و مطرح شدن این طرح طی سه سال اخیر در این شورا و مصوب شدن آن گشت که در حال حاضر و با کمک ما سرفصل های اجراء شده در بهارنکو در سطح کشور نیز اجراء می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «مقامی» در ادامه اظهار کرد: به شکل کلی دفتر نهاد دارای واحدهایی بوده که در خود دانشگاه مشغول به کار هستند، در هر دانشکده نیز یک یا دو نفر از کارشناسان فرهنگی ما حضور دارند.

این مقام مسئول افزود: همچنین مؤسسه بهارنکو را نیز به شکل یک پشتیبانی درآوردیم که شامل موسسات کوچکتری می‌شود و به طور کلی فعالیت‌های تخصصی قبل، حین و پس از ازدواج را برای زوجین اجراء می‌کند‌.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه جز نمایندگان نهاد در دانشکده‌ها، بهارنکو نیز در سطح استان نمایندگانی دارد؛ در ادامه مطرح کرد: ما بیش از  ۳۰۰ کارشناس، اساتید و مشاور و ۱۹۰ نیرو روحانی در سطح استان داریم که از این تعداد روحانیون، حدود سی نفر خانم‌های مبلغه هستند که در خوابگاه ها و به ویژه در بیمارستان ها مراقبت های معنوی را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز «سید وحید حسینی» نیز در ادامه با بیان اینکه نهاد رهبری اقدامات اساسی و ریشه ای را انجام می‌دهد، مطرح کرد: همراهی های شما میتواند کمک کننده به ما باشد تا بتوانیم در میان قشر دانشجو، اساتید و پرسنل نیز تبلیغی داشته و قدمی را برای شیعه، ولایت و نظام برداریم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان