کد خبر: ۱۵۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

کاهش طلاق در استان فارس با اجرای طرح بهارنکو

اجرای طرح بهارنکو در فارس منجر به کاهش قابل توجه آمار طلاق در زوج‌های جوان شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس اعلام کرد که اجرای طرح بهارنکو با هدایت این نهاد در فارس منجر به کاهش قابل توجه آمار طلاق در زوج‌های جوان شده است.

حجت‌الاسلام حمید مقامی در جلسه هم اندیشی واحد‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: سال ۱۳۸۸ طبق آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی، میزان طلاق در استان فارس در نخستین سال ازدواج بین ۱۴ تا ۱۶ درصد بود، این آمار اکنون به زیر سه درصد رسیده و این نشانگر اجرای موفق طرح بهار نکو بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اقدامات ارزشمند در طرح بهار نکو، موجب افزایش مدت زمان زندگی زوجین شده به طوری که به مرور آمار طلاق در استان از سال اول به سال‌های سوم، چهارم و پنجم کشیده شد و در حال حاضر نیز به سال‌های هفتم، هشتم و حتی بالاتر رسیده است.

مقامی مداخله مستقیم و هدفمند در مسائل اجتماعی را اثرگذار خواند و گفت: آمار‌های موجود در استان، باعث توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مطرح شدن این طرح طی سه سال گذشته در این شورا و مصوب شدن آن شد که موجب شده سرفصل‌های اجرایی بهارنکو در سطح کشور نیز اجرا شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به ارتباط وسیع و مستحکم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با واحد‌های مختلف دانشگاه، دلیل اهمیت فعالیت مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی را ارتباط مستقیم این واحد علمی با مردم و تاثیر بسیار زیاد آن بر جامعه، به صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد.

سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با بیان اینکه نهاد رهبری اقدامات اساسی و ریشه‌ای را انجام می‌دهد، افزود: همراهی مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با دانشگاه، می‌تواند برای تبلیغ شیعه، ولایت و نظام در میان قشر دانشجو، اساتید و کارکنان کمک کننده باشد.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان