کد خبر: ۱۵۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰
در اولین سالگرد شهید استوار:

سردار قاآنی: شهید استوار از برگزیدگان صحنه های مختلف انقلاب اسلامی بود

فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی بیان کرد: پیامی که از شهدا برای ما به یادگار مانده است، فتح خاکریز به خاکریز و دفاع از کلیه مظلومین عالم است.
سردار قاآنی: شهید استوار از برگزیدگان صحنه های مختلف انقلاب اسلامی بودبه گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، اولین سالگرد سرلشکر شهید حاج عبد الرسول استوار محمودآبادی صبح امروز پنج شنبه ۱۱ آذر ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی و آحاد مردم انقلابی استان فارس برگزار شد.

 سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت گفت: شهدا باعث ایجاد استحکام در دفاع قهرمانان ملت شریف ایران در مقابل همه متجاوزان هستند. 

وی افزود: یادبود شهدا، بزرگداشت متعارف یک کسی که از دنیا رفته نیست و برشماری عزت، سربلندی و افتخاری که درون وجود شهدای والا مقام ما بوده است.

سردار قاآنی با است به اینکه در عرصه هایی مثل دفاع مقدس و دوره جنگ های مقاومت، ارزش های درونی انسان های پاک معنوی تجلی پیدا کرده و اوج خودش را در شهدا نشان داده است، تاکید کرد:  باید ویژگی های ارزشمند شهدا مرور کنیم تا راه ناتمام آنان را ادامه بدهیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه استمرار راه سالار شهیدان است و همه هدف های تعیین شده مقطعی کربلا بود، تصریح کرد: قدس هدفی است که می رسیم و نقطه کمکی برای رسیدن به حکومت امام زمان(عج) است.
وی ادامه داد: این مسیری است که شهدا باز کرده اند و یادواره ها رزمایش چگونه حرکت کردن به رسیدن به قله اوج عزت است. 
سردار قاآنی با ذکر اینکه چهار پیام میتوان برداشت کرد، اذعان داشت: پیام اول به خانواده شهید که کسی مثل شهید استوار یک عمر با عزت زندگی کند و همیشه در مسیر الهی باشد و فداکارانه زندگی را معطر کند و پایان زندگی ختم به شهادت باشد.
وی همچنین گفت: وجود مبارک مادران و پدران شهدا که شیر پاک و حلال زمینه های اساسی برادران فداکار توانسته اند مسیر رسیدن به شهادت را طی کنند. 

این مقام نظامی با بیان اینکه چه مرگی بالاتر از شهادت، عنوان کرد: بنابراین است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و اگر می خواهیم این چنین باشد، باید ویژگی شهدا را در خود نهادینه کنیم.

وی با اشاره به وجود والای شهدای عزیز بیان کرد: اولین آن جزو ویژگی مشترک شهدا، عمل به تکلیف است. شهدای عالی مقام ما بر مبنای حرف های سیاسی و... روی کار نیامده اند و شهدا به دنبال انجام تکلیف بودند و تعیین کننده تکلیف در مکتب شهدا امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی)  است. 

به گفته فرمانده سپاه قدس، سلسله مراتب ولایت را باید از امام گرفت و باتوجه به تکلیفی که روشن است، وظیفه را از امام باید گرفت.


فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه با تکلیف مداری می توان راه شهدا را ادامه داد، تاکید کرد: تکلیف ما از مصدر امامت مشخص می شود.

سردار قرآنی با بیان اینکه ویژگی دوم شهدا انجام وظیفه در حد استقامت بوده و این ویژگی در شهید استوار بسیار تجلی پیدا کرده است، تاکید کرد: در دفاع مقدس دشمن ما مجهز به تصاویر ماهواره ای بود و امکانات بیشماری در اختیار داشت اما پهلوانان ایرانی با ویژگی های منحصر به فرد به میدان می رفتند.

وی ادامه داد: شیرازی ها در دفاع مقدس فروزان بودند و نقش شهید استوار ها بسیار محسوس بوده است‌؛ بخش اطلاعات و عملیات شیراز در عملیات های مختلف دفاع مقدس تا پشت سر دشمن برای شناسایی می رفتند بدون هیچ تجهیزات خاصی به بهترین نحو کار خود را انجام می داند. 

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه شهدای ما بعد از انجام تکلیف هر آنچه در توان خودشان بود به کار می گرفتند، اظهار کرد: شهدا پس از انجام کار توسل و توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) داشتند که ویژگی سوم آنان است. دستان شهدا در آغاز عملیات پس از انجام کار های سخت به سوی خداوند بود. 

سردار قاآنی با بیان اینکه اگر می خواهیم ادامه دهنده شهدا باشیم باید این سه ویژگی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: «باید تکلیف مدار باشیم و در حداستقامت کار را انجام بدهیم و در عین حال توکل به خداوند داشته باشیم و فرهنگ مقاومت در این سه خصلت خلاصه می شود.»

فرمانده سپاه قدس گفت: برای حل مشکلات باید ویژگی های شهدا را به کار بگیریم.

بنابه گفته فرمانده سپاه قدس، پیام شهدا به دوستان انقلاب اسلامی این است که  تاسی از اهل البیت (ع) گام های ما را جلو برد آنچنان که از درون شهر های ما جنگ شروع شد. ۸ سال جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم و جلو رفتیم و امروز در ماورای کشورمان هستیم بنابراین اگر می خواهید عزیز باشید زیر پرچم های ولایت با ویژگی شهدا کار کنیم.

سردار قاآنی احساس وظیفه دینی و دفاع از مظلومان را عامل حرکت مدافعان حرم دانست و گفت: بیش از ۷۰ نفر از شهدای مدافع حرم استان فارسی بوده اند و امروز حرکت انقلاب اسلامی به اینجا رسیده و پیام شهدای ما در عمل نمایان شده است.

وی ادامه داد: شهدای عالی مقام ما علاوه بر اینکه خودشان می جنگیدند معلم مکتب عزت و سربلندی در سراسر دنیا بوده و هستند. 

سردار قاآنی تصریح کرد: دانشگاه شهدا از سرتاسر عالم دانشجو می پذیرد و مقاومت فلسطینی ها نمونه ای بارز از فرهنگ ایثار و شهادت ایرانیان است.

حاج رسول شهیدی بی ادعا و بی ریا بود
سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، ضمن درود بر ساحت مقدس همه شهدای انقلاب اسلامی بلاخص سید الشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید بزرگوار سرلشکر استوار همواره با اعتقاد و باور قلبی خود در صحنه های نبرد حاضر شده است و اکنون نیز به عنوان یک شهید بی ادعا شناخته میشود.

خصائص یاران امیرالمونین در شهید استوار نیز جلوه گر بود
آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این مراسم عنوان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در فراز های پایانی خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه، شش ویژگی برای همرزمان خود تعبیر کرده است که این خصوصیت ها در شهید استوار نیز به خوبی جلوه گر بوده است.

امام جمعه شهر شیراز در این خصوص تصریح کرد: در این فراز ها آمده است که حضرت فرمودند تاسف میخورم به خاطر اینکه  برادرانی که در کنارم قران تلاوت میکردند اکنون در کنارم نیستند که این نشانگر اهمیت والای تعصی به قرآن است و باید گفت که مبنای تشکیل سپاه نیز بر پایه مبانی قران بوده و مدافع فرهنگ قران اند.

 وی همچنین ادامه داد: آن ها این اصول را به خوبی فهمیدند و پای اجرای پیام های قرآن ایستادند و در وظیفه خود تدبر کرده اند، بنابراین منطق این چهل و دو سال که انقلاب اسلامی  پیروز مندانه به پیش رفته است نیز به همین شکل بوده است.
سردار قاآنی: شهید استوار از برگزیدگان صحنه های مختلف انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به سایر ویژگی های مطرح شده پرداخت و بیان کرد: آن ها دائما در این فکر بوده اند که وظیفه شان چه بوده و پس از شناخت و معرفت به وظیفه خود، استوارانه پای آن ایستادند.

دژکام در پایان صحبت های خود تصریح کرد: آن ها سنت اهل بیت و خاندان پیامبر را احیا کردند و شهید استوار نیز با رعایت همین مسئله توانست دل همه ی مسلمانان و غیر مسلمانان را از شرق تا غرب مرز های بین المللی ایران،  معطوف کرده و پیروزی هایی حاصل شد و رمز قطعی این موفقیت نیز اعتماد و اعتقاد به رهبراشان بود. 

در حال تکمیل...

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان