کد خبر: ۱۵۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰
پنج شنبه های شهدایی؛

تمسک شهید استوار به امام حسن(ع) مثال زدنی بود

رفیق و همرزم شهید استوار از توسل ویژه شهید استوار به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سخن گفت و مطرح کرد: ایشان عنایت خاصی به اهل بیت و خصوصا به کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) داشتند و در همه کار ها به ایشان متمسک میشدند.
سردار شایق: تمسک شهید استوار به امام حسن(ع) مثال زدنی بود
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، امروز سالگرد پر کشیدن منتظری است که تک تک لحظه ها و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی شاهد رشادت ها و نقش آفرینی های مجاهدانه وی بوده است.

از صحنه های اولیه شکل گیری انقلاب و جبهه ها و میادین مختلف هشت سال جنگ تحمیلی گرفته تا رشادت ها و غیرت انقلابی وی در دفاع از مظلومین و حرمین مطهر، نقش بی بدیل این شهید بزرگوار عیان بوده است.


امروز سالگرد شهادت شهید سرلشکر حاج عبدالرسول استوار محمود آبادی است.

شهیدی که با همه ی افتخارات و فعالیت های بی شمار انقلابی خود، به قدری متواضعانه زندگی کرده که امروز او را شهید بی ادعا می خوانند.

شهید استوار از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز است که در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در مقابل گروه‌های تکفیری دوشادوش سرداران شهید قاسم سلیمانی و حسین همدانی در سوریه و عراق به مجاهدت پرداخت.

وی با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد.

مسؤولیت آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، مؤسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرماندهی قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور و فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال غرب کشور از جمله عرصه‌های خدمت همرزم سردار سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس بوده است.



سردار شایق: تمسک شهید استوار به امام حسن(ع) مثال زدنی بود

سردار مصطفی شایق از فرماندهان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و همرزم شهید استوار از خصوصیات این شهید بزرگوار صحبت کرد و افزود: مهم ترین خصوصیت و ویژگی ممتاز این شهید فعالیت همه جانبه و تک بعدی نبودن در کار ها و ماموریت های خود بود و به همه ابعاد نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اهتمام ویژه ای داشت.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در این خصوص بیان کرد: شهید استوار شخصیتی مردم محور داشت و در همه ماموریت های خود علارغم اینکه بعد نظامی فعالیت به ایشان محول شده بود اما ابتدا جوانب منافع مردم را در نظر می‌گرفت.

سردار شایق در ادامه تاکید کرد: این ویژگی باعث تحول و جهش مثبت بسیاری خوبی در کار ها می‌شد و علاوه بر این به چهارچوب ها نیز معتقد نبود و هر جا که احساس نیازی ایجاد شد، در جهت رفع این مشکل گام بر می‌داشت حتی اگر که وظیفه قانونی او نبود.

وی از توسل ویژه شهید استوار به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سخن گفت و مطرح کرد:
ایشان عنایت خاصی به اهل بیت و خصوصا به کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) داشتند و در همه کار ها به ایشان متمسک میشند.

این همرزم شهید در این باره خاطره ای تعریف می‌کند:

زمانی که نوه ایشان به دنیا آمد از ایشان پرسیدم که می‌خواهید چه اسمی برایش انتخاب کنید و پاسخ دادند که چه اسمی بهتر از حسن..!

همچنین نزدیک به ۱۰ روز مانده به شهادت امام حسن مجتبی (ع) مانده بود.

حاج رسول تصمیم گرفتند تا ۵۰۰ هزار نفر را سفره اطعام بدهند.

و خب زمانی که این رقم را به زبان گفتند همه ما در حیرت بودیم چرا که تعداد بسیار بالایی بود و هزینه و تدارکات لازم نیز محیا نبود.

اما با تمسک ویژه ایشان به کریم اهل بیت دیدیم که ۴ روز مانده به شهادت همه ی هزینه ها و وسایل لازم جهت این اطعام فراهم شده و با نظر خاص امام حسن و همچنین  مدیریت بی نظیر حاج رسول این سفره اطعام به خوبی برگزار شد.

گفتنی است مراسم اولین سالگرد سرلشکر شهید حاج عبد الرسول استوار محمودآبادی صبح امروز پنج شنبه ۱۱ آذر ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی و آحاد مردم انقلابی استان فارس برگزار شد که میتوانید متن گزارش این مراسم را از (اینجا) بخوانید.
 
انتهای پیام/ع


نظرات بینندگان