کد خبر: ۱۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

فیلم‌برداری فیلم سینمایی بچه‌های دشت به ایستگاه پایانی رسید

فیلم سینمایی بچه‌های دشت به تهیه‌کنندگی عباس مسعودی و نویسندگی و کارگردانی اسماعیل مسعودی با بررسی خرده‌فرهنگ‌ها در تلاش است تا دغدغه‌ها و چالش‌های بین دو نسل را برای همبستگی در راستای آبادانی کشور به تصویر بکشد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، اسماعیل مسعودی، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی بچه های دشت بیان کرد: در این فیلم تلاش کرده‌ایم تا خوبی‌ها و بدی‌های مهاجرت از روستا به شهرها و شهر به روستا را بررسی کنیم.

وی در این خصوص افزود: داستان این فیلم در لا به‌ لای برخی خرده‌ فرهنگ‌ها و آیین‌های سرحد و اقلید از استان فارس می‌گذرد. در این فیلم آیین ازدواج در این منطقه را بچه‌های دشت واکاری می‌کنند.

مسعودی با اشاره به پایان فیلم‌برداری این فیلم آن را در مرحله تدوین و صدا گذرای دانست و ادامه داد: بچه‌های دشت، داستان زندگی کسانی است که در پاسداری از فرهنگ و سنت محلی خویش، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و درپی بازگشت به خویشتن گام برمی‌دارند. بازگشتن به خویشتنی که ریشه در کهن الگوها دارد؛ کهن الگوهایی بکر که نشان هویت آن‌هاست. این فیلم تلاش می‌کند به چالش‌های نسل گذشته و امروزی بپردازد؛ دو نسلی که هر کدام با فرهنگ‌هایی دیگرگونه زندگی می‌کنند و بچه‌های دشت در تلاشند تا آن‌ها را به هم نزدیک کنند.

این پروژه به تهیه کنندگی عباس مسعودی و کارگردانی اسماعیل مسعودی می‌باشد و سایر دست اندر در کاران شامل: مدیر برنامه ریز و دستیار کارگردان حمید همتی - مدیر تولید علی اصغر زارع - مدیر تصویر برداری مسعود احمدی - دستیار تصویر امید مروج، محمد کشاورز، مجید یزدان شناس - مدیر صدابرداری حسین باباخانی - دستیار صدا مهدی صفری - منشی صحنه طاهره شریفی- گریم مائده قاسم پور- عکاس زهرا آفاقی - طراح صحنه علی اصغر زارع - دستیار دو کارگردان و طراح لباس مجتبی رنجبر - دستیار لباس زهرا اسماعیلی.


انتهای پیام/ع


نظرات بینندگان