کد خبر: ۱۵۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
در کلانشهر شیراز؛

طرح تجلیل از رانندگان قانون‌مدار در سطح معابر درون شهری اجرا شد

هشتمین مرحله طرح تجلیل از رانندگان قانون مدار روز گذشته با همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و مشارکت پلیس راهور استان فارس در بلوار امیرکبیر شیراز اجرا شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، عبدالعظیم مباشری کارشناس ارشد اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس در هشتمین مرحله از طرح تجلیل از رانندگان قانون‌مدار در سطح معابر درون شهری کلانشهر شیراز که به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و همکاری همیاران مهربان ترافیک انجام شد، در خصوص برخورد پلیس با رانندگان گفت: مواجهه رانندگان با پلیس بیشتر در مسائل قهری و ایستایی است و به این دلیل رانندگان بعضاً پلیس را مقابل خود می بینند.

وی در این خصوص افزود: اجرای این طرح، علاوه بر فرهنگ سازی‌‌ و ایجاد نظم و انضباط بیشتر در رانندگی، فرصتی است تا مردم بدانند که پلیس در همه جا در کنار آنها و با آنهاست و امیدواریم به زودی شاهد رشد چشمگیر فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی باشیم.

کارشناس ارشد اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس فارس بیان کرد: با توجه به آمار دقیق از دوربین‌های نظارتی و هوشمند، معبر بلوار امیرکبیر به عنوان معبری است که بیشترین تخلفات منجر به حادثه های خسارتی در آن اتفاق افتاده است و همچنین ورودی و خروجی شیراز به سمت جنوب است، که امیدواریم اجرای این طرح به عنوان الگوی ترافیکی مؤثر برای همه رانندگان باشد و به جایی برسیم که کلیه رانندگان به دلیل اجرای اصولی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شایسته تقدیر باشند.

مباشری در ادامه افزود: همیاران مهربان ترافیک با سازماندهی مطلوب، تحت مدیریت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز چندین سال اقدام به همکاری و تعامل با پلیس راهور شیراز نموده اند و در چهارراه های پرتردد و هسته اصلی مرکزی شهر شیراز در ساعات بار ترافیکی دست و بازوی توانمندی برای پلیس راهور هستند.

وی به ماموریت‌های گاهاً سنگین پلیس و عدم نیروی انسانی کافی در این حوزه اشاره نمود و تصریح کرد: همیاران مهربان ترافیک طی دوره‌های آموزشی که توسط پلیس راهور گذرانده‌اند، در بخش مرکزی شهر شیراز در روان سازی ترافیک، به نظم دهی ترافیک کمک شایانی نموده‌اند و با توجه به پیروی مردم از راهنمایی هایشان  و جلوگیری از بی‌نظمی‌های ترافیکی، حضور آنها در سطح شهر، اقدامی بسیار پسندیده و قابل تقدیر است و این همکاری همچنان ادامه خواهد داشت.


سیروس پاک فطرت عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز گفت: مشکلات فرهنگی جامعه از جمله مهم ترین دغدغه های مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز است که در این راستا کمک به ارتقای سطح فرهنگ ترافیک از ابتدا در دستور کار مجمع بوده است.

پاک فطرت اضافه کرد: تا کنون بیش از ۳۵۰ نفر در طرح همیاران مهربان ترافیک آموزش دیده اند و از این تعداد ۱۵۰ نفر ساعی از اقشار جامعه در تقاطع های پرتردد شهر شیراز فرهنگ فراموش شده ترافیک را به شهروندان شیرازی یادآور شده و فرهنگی که شایسته شهر شیراز است را آموزش و ارتقا میدهند.

وی افزود: این مجمع تاکنون خدمات زیادی در سطح شهر شیراز به اجرا درآورده، که از آن جمله برنامه تقدیر از رانندگان منضبط و قانون مدار است که علاوه بر تشویق و ترغیب دیگر رانندگان در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، معرفی این طرح الگویی فرهنگی برای اقشار جامعه است.

وی به همکاری مطلوب پلیس راهور شیراز با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و همیاران مهربان ترافیک اشاره نمود و گفت: همکاری مناسب این دو مجموعه و نتایج مطلوب حاصله، از جمله نظم و انضباط بیشتر در رانندگی، موجب شد تا هشتمین مرحله از طرح تجلیل از رانندگان قانون مدار اجرا گردد.

وی در این خصوص گفت: این تجلیل دارای ارزش معنوی بسیار چشمگیری است و راننده ای که به واسطه رعایت قوانین و مقررات توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز تجلیل می شود، می تواند سفیر خوبی در شهر باشد.

سیروس پاک فطرت در ادامه افزود: معتقدم در شهر شیراز که شهر فرهنگ و ادب است بیشتر رانندگان قانون مدارند و در این طرح تنها از بعضی رانندگان به عنوان نمونه تجلیل می گردد.

وی ابراز امیدواری نمود که این طرح ها بتواند سطح فرهنگ رانندگی در شیراز را به جایی برساند که تمام رانندگان به عنوان رانندگان نمونه و الگو در سطح استان و کشور معرفی گردند.

گفتنی است این برنامه در بلوار امیرکبیر زیر پل امام حسن مجتبی(ع) اجرا شد و از رانندگان قانون مدار که چهار آیتم اعم از بستن کمربند ایمنی ، عدم استفاده از گوشی همراه، رانندگی بین خطوط و رعایت فاصله با خودروهای دیگر را دارند توسط همیاران مهربان ترافیک با تندیس نشان مهربانی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز یک جلد دیوان حافظ قدردانی شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان