کد خبر: ۱۵۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰
از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون؛

هفت هزار و ۲۹۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، هفت هزار و ۲۹۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه،  سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان تازه ترین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۵۱۵ مورد تست شامل یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۳۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۲ هزار و ۸۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۵۸ هزار و ۷۷۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۰ هزار و ۲۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع تاکنون، ۵۰۳ هزار و ۱۱۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی در ادامه از بهبودی ۴۹۲ هزار و ۵۷۲ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با بیان اینکه ۱۳۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون ۸۲۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هفت هزار و ۲۹۱ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۹۴۴ هزار و ۳۲۵ دُز واکسن کرونا در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۳۰ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۹۵ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

حسینی با اشاره به شروع تزریق دُز سوم واکسیناسیون کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال در چند ماه گذشته و ضرورت ایمنی افراد جامعه در برابر جهش های جدید کروناویروس توصیه کرد: افراد بالای ۴۰ سال که حدود سه ماه از تاریخ دریافت دُز دوم واکسن آنها گذشته باشد و واکسن هایی از نوع ویروس کشته شده مانند «بهارات»، «سینوفارم» و «برکت» دریافت کرده اند، برای دریافت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از مردم استان خواست، با توجه به اینکه هنوز خطرات ناشی از ویروس کرونا به پایان نرسیده است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.
انتهای پیام/س


نظرات بینندگان