کد خبر: ۱۵۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
معاون اقتصادی استاندار فارس در پاسخ به شیرازه مطرح کرد:

اصلاح زیرساختهای صنعتی فارس نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است/ نرخ واقعی جذب سرمایه گذار در فارس نرخ مطلوبی نیست

مبینی با اشاره به اینکه نقدینگی قابل توجهی برای اصلاح زیر ساخت شهرک های صنعتی فارس نیاز است، اظهار کرد: نیازمند 2 هزار میلیارد تومان برای زیرساختهای صنعتی فارس هستیم که عدد قابل توجهی است اما به لحاظ این که رویکرد استان در سرمایه گذاری های آتی و حل مشکل اقتصاد، حرکت به سمت صنایع کوچک، خرد و متوسط است، اولویت استان رفع مشکلات زیرساختی شهرک ها و واحد های صنعتی است .
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ساسان مبینی دهکردی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز 16 آذر در سومین نشست خبری استاندار فارس با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص دلیل عدم توجه به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و همچنین پاسکاری مشکلات شهرک های صنعتی بین مسئولان استانی،عنوان کرد:در استان فارس بیش از 60 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که برخی از آنها از نظر مکان یابی از ابتدا به ساکن از مسیر خارج شده و دارای جذابیت و درخواست پتانسیل بالقوه برای سرمایه گذار را دارا نیستند.

وی با اشاره به عدم جذابیت در این شهرک‌ها، افزود: بیشتر زیر ساختهایی که دراین شهرکها ایجاد شده در حال هدر رفت و تخریب است و بر عکس این قضیه، شهرک های صنعتی که دارای جذابیت هستند با محبوبیت و درخواست زمین مواجه هستند اما عارضه ای که همه ی شهرک های صنعتی را تهدید می کند عدم زیر ساخت های آب و برق است که برای هر دو مشکل در حال پیگیری و تمهیداتی هستیم تا با رفع موانع مسیر را برای صنعت گران هموار کنیم.

مبینی با بیان اینکه جهت تامین و رفع مشکل آب راه کار هایی در نظر گرفته شده است، به تامین آب از خلیج فارس برای حوزه صنعت استان اشاره کرد و گفت:راه کار دیگری که در حال بررسی آن هستیم، پروژه های کوچک تامین آب از طریق آزاد سازی ظرفیت های آب پشت سدها است، همچنین خریداری پساب تصفیه خانه های شهرهای همجوار شهرک های صنعتی جهت استفاده در صنعت از دیگر راه کارهای موجود می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به مشکل برق صنایع نیز اشاره کرد و افزود: در صدد هستیم از تمهیدات قانونی که در بودجه برای خود شهرک‌های صنعتی جهت تامین برق پیش‌بینی شده بهره ببریم.

مبینی با اشاره به این مطلب که نقدینگی  قابل توجهی برای این امر نیاز است، اظهار کرد: نیازمند 2 هزار میلیارد تومان برای زیرساختهای صنعتی فارس هستیم که عدد قابل توجهی است اما به لحاظ این که رویکرد استان در سرمایه گذاری های آتی و حل مشکل اقتصاد، حرکت به سمت صنایع کوچک، خرد و متوسط است، اولویت استان رفع مشکلات زیرساختی شهرک ها و واحد های صنعتی است .

 وی در ادامه به دیگر سوال شیرازه در راستای عدم جذب سرمایه‌گذار در فارس اشاره کرد و افزود:این دغدغه نیز کاملا درست و به جا است و علی رغم اینکه در سال های گذشته جلب نرخ سرمایه گذار در استان بالا بوده اما نرخ واقعی جذب سرمایه گذار نرخ مطلوبی نبوده و شاهد سرمایه گذاری قابل قبول در حوزه داخلی و به ویژه خارجی نبوده ایم.

معاون امور اقتصادی استاندار فارس  تصریح کرد: در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده و یک پنجره واحد سرمایه گذاری داخلی و خارجی  در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان راه اندازی گردیده شده تا سرمایه گذاری که به دنبال تاسیس و راه اندازی واحد اقتصادی است بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری را مشاهده کند و سپس تصمیم گیری نماید.

مبینی با بیان اینکه تمام مراحل کسب مجوزهای لازم توسط همین پنجره واحد ارائه و انجام میشود، گفت: امید داریم بااین اقدامات و کمک رسانهو تقویت فرهنگ سرمایه گذاری شرایط را جهت سرمایه گذاری بهتر فراهم کنیم.

 انتهای پیام/س









نظرات بینندگان