کد خبر: ۱۵۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

دانشجویان صدای مردم را به حاکمیت برسانند/دانشجو نباید ابزار دست گروه‌های سیاسی قرار گیرد

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه دانشجو نباید ابزار دست گروه‌های سیاسی که در صدد ورود در انتخابات هستند قرار گیرد، گفت: دانشجو به عنوان رکن اصلی و موتور محرک دانشگاه صدای مردم را به حاکمیت برساند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام محمد مهدوی معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم اندیشی با مسئولان نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌ها، نشریات، انجمن‌های علمی و هیئت مذهبی دانشجویی که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار شد، دانشجو را رکن اصلی و موتور محرک دانشگاه خواند و گفت: دانشجو می‌تواند صدای مردم را به حاکمیت برساند.

وی با بیان اینکه  دانشجو نباید ابزار دست گروه‌های سیاسی که در صدد ورود در انتخابات هستند قرار گیرد و باید استقلال خود را حفظ کند، اظهار کرد: دانشجویان در راستای تحقق مطالبات مردم نباید بازیچه و ابزار سیاسی کاری احزاب در انتخابات باشند؛ و ارائه راهکار، تحول و تعامل فکری را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه برنامه سرگرمی و نیز نگاه آموزش به نمره محوری درس‌ها بسیار غلط بوده و برای برون رفت از آن باید تمهیداتی ارائه شود، افزود: وقتی مطالبات دانشجو به ثمر می نشیند که خودش بخواهد و فقط به گفتن اکتفا نکند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه خطاب به دانشجویان تصریح کرد: مطالبات را از راه خودش و ساختار صحیح دنبال کنید چون دانشجو نبض جامعه است.

یکی از نمایندگان کانون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، گفت: دانشجو در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و افزایش فرهنگ سیاسی و اجتماعی اثر بسیاری در محیط دارد.

زهراعزیزی اظهار کرد: به فرموده شهید بهشتی نقش دانشجو مهندسی کردن فرهنگ کشور است و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان از دیگر وظایف دانشجویان است.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست افزود: گرامی داشت ۱۶ آذر دورهم جمع شدن و نشست گذرای مسئولان دانشگاه نیست بلکه یادآور سخنرانی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجو باید اثرگذار و اثر پذیر باشد، است.

بهاره ملک پور اظهار کرد: مرهم گذاشتن بر زخم‌ها و درد‌ها و مطالبات، اختصاص هزینه برای ارائه و چاپ نشریات، ارتقاء شاخص‌های سلامت از جمله مواردی است که باید اجریی شود.

نماینده بسیج دانشجویی در ادامه نشست گفت: علمی کار کردن در تمامی موضوعات، رسیدن به فناوری و تکنولوژی، برطرف کردن مشکلات ادارت، دستگاه‌های فرهنگی، دولتی و اجرایی از سوی دانشگاه از دیگر خواسته‌های دانشجویان است.

سیده فاطمه موسوی بیان داشت: گام برداشتن به سوی دانشگاه نسل سوم، ارتباط صنعت که منجر به کارآفرینی شود و نیز تربیت متخصص و کاربردی کردن دروس دانشگاهی از جمله مطالبات دانشجویان است.

نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه شیراز هم گفت: ناکار‌آمدی نحوه ورود دانشجویان، آزمون کنکور، بی توجهی توزیع منصفانه منابع میان دانشگاه‌ها و دانشجویان شامل امکانات آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در شهر‌های مختلف از جمله مطالبات دانشجویان است.

حسین بیات تصریح کرد: کاهش شدید بودجه، افزایش حقوق و ساعت‌های کار دانشجویی در طی ۶ سال گذشته، نامناسب بودن مدیریت برای حفظ کیفیت آموزشی پزشکان، انحصاری کردن در استفاده از خدمات و کالا‌های ایرانی در فضای دانشگاه به جای ایجاد فضای رقابتی میان کالا‌های داخلی و خارجی برای افزایش کیفیت از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

دبیر تشکل ابا صالح دانشگاه شیراز در این نشست بیان داشت: استفاده از ایده‌های دانشجویان، منشور حقوق دانشجویی، بر طرف شدن افسردگی و توجه به مسائل علمی و پژوهشی از جمله مطالبات دانشجویان است.

دبیر انجمن بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در این نشست افزود: یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان تشریفاتی بودن این روز و نظام سلامت است.

محمدرضا خوزانی تصریح کرد: عدالت خواهی، آرمان خواهی، روی آوردن تشکل‌های به سوی جشن‌ها، بی توجهی جایگاه دانشجویی، سرسپرده شدن بعضی از تشکل‌های دانشجویی به سوی آقا زادگان و احزاب سیاسی بدون در نظر گرفتن آرمان‌ها از دیگر مواردی که مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان