کد خبر: ۱۵۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کشف ماینرهای قاچاق در زرین دشت تادستگيري سارقان به عنف در جهرم

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

جاساز مواد مخدر زير بار خاك آهن لو رفت

فرمانده انتظامی استان از توقيف يك دستگاه كاميون حامل بار خاك آهن و كشف 134 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك و حشيش خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان ني‌ريز با همكاري كاركنان يگان تكاوري استان حين گشت‌زني در محور سيرجان-شيراز به يك دستگاه كاميون حامل بار خاك آهن مشكوك و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي با هوشياري و تيزبيني موفق شدند در بازرسي از اين كاميون 70 كيلو حشيش و 64 كيلو ترياك كه به طرز بسيار ماهرانه‌اي زير بار خاك آهن جاسازي شده بود كشف كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه در اين خصوص در مجموع (134 كيلو مواد مخدر) كشف شده است، خاطر نشان كرد: در اين خصوص 3 قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف موتورسيكلت‌هاي قاچاق در شهرستان اوز
 
جانشين فرمانده انتظامي اوز از كشف 3 دستگاه موتورسيكلت خارجي قاچاق به ارزش 4 ميليارد و 500 میلیون ريال در اين شهرستان خبر داد.

 علي هوشيار ، در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامي اوز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند 3 نفر در حیاط منزلشان در یکی از محله‌های اين شهرستان اقدام به نگهداري موتورسیکلت خارجي قاچاق كرده‌اند كه بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان‌ها موفق شدند 3 دستگاه موتورسيكلت خارجي قاچاق و فاقد مدارك را كشف كنند.

جانشين فرمانده انتظامي اوز با بيان اينكه كارشناسان ارزش موتورسيكلت‌هاي مكشوفه را 4 ميليارد و 500 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در این راستا 3 نفر براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند.

رفع تصرف اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان از رفع تصرف اراضي ملي به ارزش 12 ميليارد ريال خبر داد.

 حسين اكبرپور ، بيان كرد: در پي مراجعه نماينده اداره راه و شهرسازی استهبان مبني بر تصرف حدود 20 كيلومتر از اراضي توسط عده‌اي از اهالي محل، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي به همراه نمايندگان مقام قضائي و اداره راه‌ و شهرسازي به محل مورد نظر اعزام و حدود 20 كيلومتر از اراضي ملي كه در محور استهبان به سمت رونيز توسط اهالي محل به صورت غيرقانوني تصرف و اقدام به فنس کشی و کاشت نهال انجیر كرده بودند رفع تصرف شد.

 اكبرپور با بيان اينكه تلاش براي شناسايي و احضار افراد متخلف در دستور كار پليس است، عنوان داشت: كارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را 12 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در  کوه ‌چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران اين فرماندهي انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 240 میلیون ریال کشف شد.

 لطف‌الله محمدی ، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو  مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي با بيان اينكه در بازرسی از این خودرو 15 هزار و 600 عدد بادکنک و کاغذ رنگی خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، گفت: راننده به مراجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و 240 میلیون ریال برآورد کردند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف 6 دستگاه ماینر خارجي قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 حمیدرضا صالحی‌فرد ، در تشریح این خبر افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری 12 دبیران حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری لیفان مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از این خودرو 6 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

 صالحی فرد با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش ماينرهاي كشف شده را 700 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

دستگیری سارقان باغات با 24 فقره سرقت در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری باند 4 نفره سارقان باغات و مزارع با 24 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 محمود نجفی ، در این خصوص اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع در سطح شهرستان بيضا، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فني و پلیسی موفق شدند در اين خصوص 4 نفر سارق سابقه‌دار كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی بیضا با بيان اينكه متهمان در بازجويی‌ اوليه به 24 فقره سرقت از باغات و مزارع اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 نجفي با بیان اینکه بدون مشارکت و همراهی مردم حصول امنیت مطلوب مقدور نیست، از شهروندان خواست ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه تردد مشکوک خودرو و افراد را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالاي قاچاق ميلياردي در کوار

فرمانده انتظامي كوار از توقيف يك دستگاه  وانت پراید و کشف 270 تخته پتو خارجي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 میلیون ريال خبر داد.

 سیدرحمان هاشمی ، بيان كرد: ماموران پليس آگاهي كوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 270 تخته پتو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانوني كشف كنند.

فرمانده انتظامي كوار با بيان اينكه در اين راستا راننده به مرجع قضائي معرفي شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد و 500 میلیون ريال برآورد شده است.

دستگيري سارقان به عنف در جهرم

فرمانده انتظامي جهرم از شناسايي و دستگيري اعضاي باند 4 نفره سارقان به عنف وجه نقد در كمتر از 6 ساعت خبر داد.

 خسرو رزمجويي ، در تشريح اين خبر بيان كرد: بامداد امروز از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره سرقت به عنف وجه نقد به ماموران اعلام و بررسي موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: شاكي در بازجويي اوليه اظهار داشت كه حدود ساعت 2 بامداد امروز (هجدهم آذرماه) با يك دستگاه وانت نيسان در خيابان حر شهرستان جهرم در حال تردد بودم كه 4 سرنشين يك سواري پرايد جلو من را گرفته و با تهديد و مشت و لگد مبلغ 300 ميليون ريال وجه نقد از داخل داشبورد سرقت و سريعا متواري شدند.

فرمانده انتظامي جهرم افزود: در این راستا ماموران انتظامي با اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی موفق شدند هر 4 نفر سارق را در كمتر از 6 ساعت شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

 رزمجويي با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهمان مبلغ 300 ميليون ريال وجه نقد مسروقه كشف شد، تصريح كرد: سارقان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان