کد خبر: ۱۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

چهلمین سالگرد شهادت سومین شهید محراب در شیراز باشکوه برگزار شود

آیت الله دژکام گفت: مراسم چهلمین سالگرد شهید دستغیب بایستی باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت چهلمین سالگرد شهید محراب در مدرسه علمیه شهید دستغیب برگزار شد گفت: دشمنان هر ساله به دنبال تضعیف انقلاب و دور نگه داشتن اقشار مردم از مراسم مذهبی و بزرگداشت علما هستند، ولی باید به دشمنان نشان دهیم که مردم ایران از اسلام و راه و آرمان‌های شهدای انقلاب دور نخواهند شد.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد شهید دستغیب در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، افزود: این مراسم بایستی باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود.

حجت الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس هم در این مراسم گفت: شهید دستغیب ویژگی‌های ممتاز و متعددی داشت که امام راحل بعد شهادت این شهید بزرگوار به آن اشاره کرده است.

وی افزود: مردم داری، زهد و تقوا و تهذیب نفس، از ویژگی‌های شهید و تسلط به علوم مختلف و کتاب‌های علمی این شهید سر افراز به عنوان یکی از منابع اصلی برای استفاده اقشار مختلف جامعه است.

این استاد حوزه با بیان اینکه شهید دستغیب دفتر و منزلش را تبدیل به پایگاه حمایت‌های مردمی و دفاع از انقلاب کرده بود گفت:دغدغه اسلام، و دفاع از محرومین از ویژگی‌های شهید دستغیب بود که امروز به عنوان یکی از افتخارات فارس و شیراز باید مورد تقدیر قرار گیرد و د به عنوان یک اسوه و الگوی در جامعه و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها معرفی شود تا مسیر روشنی که ایشان در دفاع از اسلام و انقلاب و ساده زیستی داشتند مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام استوار میمندی ولایت مداری شهید دستغیب را از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار برشمردند و تصریح کرد که شهید دستغیب در دفاع از ولایت و امام امت جان خود را نثار کرد.

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد سومین شهید محراب آیت دستغیب روز شنبه ۲۰ آذر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان