کد خبر: ۱۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

نیاز بیماران به گروه خونی +A و -O در فارس

مدیرکل انتقال خون فارس از نیاز مبرم بیماران بستری در مراکز درمانی این استان به گروه‌های خونی +A و -O خبر داد و نیکوکاران را به اهدای خون فراخواند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌ های آن در ایام شیوع کرونا، مردم نوعدوست به ویژه افراد دارای گروه‌های خونی +A و -O برای کمک به بیماران، اهدای خون را فراموش نکنند.

این مسئول افزود: اگر فرهنگ اهدای خون، بیشتر نهادینه شود و هر فرد در تقویم سالانه خود سه تا چهار نوبت در این کار خداپسندانه شرکت کند، شمار اهداکنندگان مستمر خون افزایش خواهد یافت و بانک از ذخیره کافی برخوردار خواهد بود.

او با بیان این که خون‌های اهدایی در ۷۰ بیماستان و مرکز درمانی در استان فارس استفاده می‌شود افزود: روزانه به ۲ هزار و احد خون و ۸۰۰ اهدا کننده نیاز داریم تا خون مورد نیاز بیماران تامین شود.

ترابی ادامه داد: در شهر شیراز دو مرکز قوامی در خیابان قصردشت و مرکز نمازی در میدان نمازی، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۹ و ۴۵ دقیقه آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان این که در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، کازرون، داراب، آباده و لارستان نیز پایگاه‌های ثابت دریافت خون وجود دارد افزود: در دیگر شهرستان‌ها بنا به درخواست مردم، پایگاه‌های سیار انتقال خون اعزام می‌شود تا خون اهدایی داوطلبان را دریافت و به مراکز درمانی منتقل کند.

ترابی گفت: خون اهدایی بیشتر به مصرف بیماران تالاسمی و سرطان خون به ویژه کودکان زیر ۵ سال می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با تاکید بر این که اهدای خون در زمان شیوع کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود تاکید کرد که این کار هیچ خطری برای اهداکنندگان ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان