کد خبر: ۱۵۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج خبر داد:

نخستین تجربه برداشت زعفران در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت طلای سرخ از مزرعه یکی از کشاورزان بخش مرکزی به مساحت 300 متر مربع در منطقه ی چهل گزی به صورت کشت در فضای باز آغاز شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستان های شیرازه، علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج از برداشت نخستین تجربه زعفران در خنج خبر داد و گفت: برداشت طلای سرخ از مزرعه یکی از کشاورزان بخش مرکزی به مساحت 300 متر مربع در منطقه ی چهل گزی به صورت کشت در فضای باز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان برداشت به شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد تصریح کرد: برداشت این محصول با ظهور گل های بنفش از نیمه دوم آذرماه آغاز و به مدت 7الی 10 روز ادامه دارد، عمرگل این گیاه یک روز است که اگر در طی این مدت برداشت نشود کیفیت خود را ازدست داده و هچنین بهترین زمان برداشت قبل از طلوع آفتاب تا قبل ظهر است.

علی پور در ادامه اظهار کرد: پیش بینی می شود عملکرد این محصول به ازای یک کیلوگرم گل 10 گرم زعفران خالص (2کیلوگرم در هکتار) تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج  همچنین با بیان اینکه 7 هزارو 500 پیاز در این مزرعه استفاده شده گفت: زعفران گیاهی چندساله بوده که پیازچه این گیاه از خراسان جنوبی تهیه  و در آبان ماه سال گذشته کشت شده است.

وی در پایان ابراز کرد: گیاه زعفران به عنوان یکی از مهم ترین گیاهان دارویی و ادویه ای بوده که دارای مزیت اقتصادی بالایی می باشد.

 انتهای پیام/س



برچسب ها: خنج ، زعفران ، کشاورزی
نظرات بینندگان