کد خبر: ۱۵۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبرداد:

همکاری تبلیغات اسلامی در تدوین الگو‌های هویت آفرین ایرانی اسلامی معماری مدارس صدرا

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: تبلیغات اسلامی درتدوین الگو‌های هویت آفرین ایرانی اسلامی در معماری‌های مدارس صدرا آماده همکاری است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس فارس، گفت: یکی از دغدغه‌های که مقام معظم رهبری (مدظله) بر آن تاکید داشته اند، ساخت و راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی در کشور است که هم اکنون ۱۳ مدرسه صدرا در دو مقطع متوسطه اول و دوم ویژه دختر ان و پسران در استان فعالیت دارند.

وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه پیگیری پیوست‌های فرهنگی، دینی و تعامل دوجانبه سازمان تبلیغات و اداره نو سازی مدارس پیرامون توسعه مدارس و تامین اعتبار لازم برای ساخت مدارس جدید و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد در تدوین الگو‌های هویت آفرین ایران اسلامی در معماری‌های مدارس صدر همکاری کند.

بنابه گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، یکی از راه‌های پیشرفت دانش آموزان الگو پذیری از مشاهیر و مفاخر دینی در کشور و خصوصاً مشاهیر استان و قهرمانان ملی است؛ همچنین آشنایی آنان با سبک معماری اسلامی است.

حجت‌الاسلام قانع در خصوص مدرسه صدرا در شهرستان فسا نیز گفت: مدرسه صداری دخترانه ۶ کلاسه با زیر بنای ۶۲۰ متر در زمینی به مساخت ۲۷۰۰ متر در حال ساخت است که نیاز به اعتبار مناسب جهت تکمیل دارد.

وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز تاکید کرد: دو باب زمین توسط خیرین شهرستان استهبان برای ساخت مدرسه اهدا گریده که امیدواریم با تعامل این دو دستگاه ساخت آن‌ها به زودی شروع شود و ان شالله روزی برسد که به کمک خیرین و مردم تمامی شهرستان‌های فارس صاحب مدارس علوم و معارف صدرا شوند که مطمعنا این عمل خیر باقیات و صالحاتی است برای کسانی که برای ترویج و تدریس علوم دینی و قرآنی گام بر می‌دارند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان