کد خبر: ۱۵۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
رئیس شورای هیات‌های مذهبی فارس خبرداد:

برپایی مراسم‌های ایام فاطمیه در سراسر فارس

محمدیان گفت: مراسم‌ های ایام دهه فاطمیه و ایام شهادت سردار سلیمانی با شکوه تمام و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، رضا محمدیان رئیس شورای هیات‌های مذهبی فارس با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و برگزاری مراسم‌های این ایام، گفت: ایام فاطمیه یکی از مناسبت‌های مهم و مورد اهتمام شیعیان است که بایستی به منظور اقامه شعائر فاطمی هرچه باشکوه‌تر و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برگزار شود.

وی گفت: در مناسبت‌های گوناگون هیئت‌های مذهبی ثابت کردند که به بهترین شکل می‌توانند اقدام به برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند و با رعایت شیوه‌نامه‌های مصوب ستاد کرونا و فاصله گذاری اجتماعی موجبات ابراز ارادت به اهل بیت (ع) را فراهم آورند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فارس تاکید کرد: قطعاً در برگزاری برنامه‌های دهه اول و دوم فاطمیه نیز این مهم رعایت می‌شود و در راستای حفظ سلامت مردم و عزاداران تمامی هیئت‌های مذهبی مکلف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند.

بنابه گفته محمدیان، هیئت‌های مذهبی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود و همچنین از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد فضایی معنوی در سطح شهر و استان استفاده کنند و با توجه به همزمانی ایام فاطمیه دوم و ایام شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اقدام به برپایی موکب، ایستگاه‌های یادمان شهدا، نمایشگاه‌های مرتبط با آثار رزمندگان مقاومت و … کنند.

وی افزود: همچنین می‌توانند به یاد حضرت زهرا (س) کمک مومنانه و مواسات داشته باشند و توزیع نذورات به صورت بسته‌های معیشتی و کمک به کادر درمان و خانواده بیماران درگیر کرونا را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان