کد خبر: ۱۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

نخستین روز بدون فوتی کرونا در استان فارس

براساس آخرین نتایج آزمایشگاهی طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان فارس گزارش نشده است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عباس رضائیان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه بیست و دوم آذر ۱۴۰۰، اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۷۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۴ هزار و ۵۹۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 رضائیان زاده ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۲۶۴ هزار و ۳۸۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۱ هزار و ۳۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا ۵۰۵ هزار و ۹۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بنابه گفته وی، با بستری ۱۰۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۷۷۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، موردی از فوت کروناویروس در فارس گزارش نشده و همچنان مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری بر روی عدد هفت هزار و ۳۱۷ نفر ثابت بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین از ابتدا تاکنون ۴۹۵ هزار و ۷۷۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به ۶ میلیون و ۱۲ هزار و ۸۵۱ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۱۵ دُز نوبت اول و ۲ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۹۳۶ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان