کد خبر: ۱۵۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

جشنواره شهر ایمن ناجی یک خانواده در شیراز شد

نوجوانی که در آموزش های شهروندی سازمان آتش‌نشانی شیراز حضور داشت، پس از وقوع حادثه آتش سوزی در منزل مسکونی‌اش جان خود و خانواده اش را نجات داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امروز دوشنبه ۲۲ آذر ماه متین کشاورز نوجوانی که پس از حضور در آموزش های شهروندی سازمان آتش‌نشانی با اقدامات پیشگیرانه در مقابل حوادث احتمالی آشنا شده بود، به همراه مادرش در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز حاضر شد و از زحمات پرسنل سازمان ، رئیس سازمان و آتش نشانان تقدیر و تشکر کردند.

این نوجوان ۱۶ ساله که هفته گذشته در آموزش شهروندی سازمان آتش‌نشانی شیراز، در مسجد میثم تمار شهرک والفجر حضور داشت پس از آشنا شدن با چگونگی استفاده از خاموش کننده دستی و اقدامات پیشگیرانه در زمان حوادث، با همکاری خانواده نسبت به تهیه یک دستگاه خاموش کننده در منزل مسکونی اقدام می کند.

جمعه ۱۹ آذر ماه در حالی که به طور کاملا اتفاقی حادثه آتش سوزی در منزل مسکونی این خانواده رخ می دهد و باتوجه به عدم توانایی جسمی پدر خانواده جهت خروج از منزل، این نوجوان با توجه به آموزش های فراگرفته در قالب جشنواره شهر ایمن و با سیلندر اطفایی در اختیار، سریعا به اطفای این حریق اقدام و جان پدر را نجات می دهد و این آتش سوزی با کمترین خسارت توسط وی خاموش می گردد. 

مادر متین کشاورز با حضور در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از زحمات بی دریغ رییس سازمان، آتش نشانان و آتش نشانان داوطلب که در مسیر ترویج فرهنگ ایمنی تلاش می کنند قدردانی کرد.

در پایان متین کشاورز نوجوان ۱۶ ساله شیرازی به لباس آتش نشانان داوطلب ملبس شد.

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون از خداوند منان برای این شهروند، آموزش های شهروندی را مهم ترین راهبرد سازمان آتش‌نشانی در پیشگیری و کاهش حوادث دانست.

وی یادآور شد: این آموزش ها در راستای برگزاری جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت شهروندان از ۲۵ مهر ماه سال جاری، با محوریت محلات، مساجد، مدارس، بسیجیان، داوطلبان حوزه حمل و نقل و خانه های داوطلب فرهنگ سراها آغاز و تا اسفند ماه  ادامه دارد.

هدف این سازمان از برگزاری این جشنواره هر خانواده یک آتش نشان داوطلب و داشتن شهری ایمن و بدون حادثه است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان