کد خبر: ۱۵۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران خبر داد؛

آستین‌ها را برای به حداقل رساندن محرومیت بالا زده‌ایم/اجرای ۴۷ هزار طرح محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور

سرتیپ پورجمشیدیان از همت نیروی زمینی سپاه در راستای به حداقل رساندن محرومیت در کشور خبر داد و گفت: در سال های اخیر بیش از ۴۷ هزار طرح محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور اجرایی شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه به نقل از هرمز، سرتیپ پاسدار علی اکبر پور جمشیدیان عصر امروز دوشنبه در آیین اهداء کمک های مومنانه و جهیزیه به زوجهای جوان مناطق محروم هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس اظهار کرد:  برای رفع محرومیت در کشور باید در بازه های زمانی مشخص به صورت جهادی اقدامات لازم را انجام دهیم تا مشکلات مردم روستایی برطرف شود.

پورجمشیدیان با بیان اینکه بیش از ۴۷ هزار طرح محرومیت زدایی توسط قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در سطح کشور اجرایی شده است، گفت: باید به جایی برسیم که غبار محرومیت از چهره کشور برچیده شود و این مهم با تلاش و کار جهادی تحقق خواهد یافت.

وی به مشکل اساسی برخی از روستاهای کشور از آب آشامیدنی سخن گفت و تصریح کرد: مشکل آب شرب روستایی و همچنین شبکه انتقال آب یکی از مسائلی است که در محدوده زمانی مشخص می توان به صورت زیرساختی مرتفع شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران همچنین به  عدم دسترسی برخی از نقاط محروم کشور به راه مناسب اشاره و ابراز کرد: نیروی زمینی سپاه در کنار دولت برای حل مشکل روستاهای فاقد جاده  مناسب اقدام خواهد کرد.

پورجمشیدیان به تشریح مناطق کم برخودار کشور پرداخت و عنوان کرد: بخش اعظمی از نا امنیتی‌ها در مناطق مرزی کشور به دلیل محرومیت و کم برخورداری از امکانات رفاهی می باشد که باید مورد توجه مسئولان کشوری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه واقعیت وجود محرومیت در کشور را باید پذیرفت، تصریح کرد: از وجود محرومیت پس از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی شرمنده هستیم و برای رفع آنها آستین ها را بالا زده ایم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه همچنین از مشارکت قرارگاه های منطقه ای این نیرو در جمع آوری و توزیع کمک های مردمی و بسته های حمایتی  ویژه نیازمندان سخن گفت و اظهار کرد: ۱۸۰ سری جهیزیه، یک هزار بسته معیشتی، یک هزار بسته بهداشتی، سه هزار کیسه آرد، ۱۰۰ سری اقلام کپرنشینان، ۱۰۰ مخزن آب، کولر گازی و ۵۰۰ سری لوازم تحریر برای توزیع در مناطق محروم استان  هرمزگان تهیه شده است.

به گفته این مقام ارشد نظامی در نیروی زمینی سپاه پاسداران؛  ۳۲ کارگاه اشتغالزایی۷ سبد ورزشی مدارس، تجهیز مساجد، ساخت ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، مرمت و بازسازی ۹۰ واحد منازل محرومان، احداث آب انبار و فضای ورزش روستایی، آبرسانی سیار به روستاها، ایجاد جاده دسترسی روستایی، مرمت و زیبا سازی مساجد و احداث مسکن برای محرومان به عنوان برنامه‌های قرارگاه  منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است و در مجموع برای همه این موارد ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان