کد خبر: ۱۵۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰

ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن توسط این انجمن در کل کشور در دست ساخت است که ۱۴ هزار واحد آن به خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول اختصاص دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد خاکی پور مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور امروز در نشست مجمع عمومی هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس در شیراز بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان و افرادی بی بضاعت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تقویت حساب ۱۰۰ امام راحل، تقویت بخشی از آرمان‌های انقلاب برای تامین مسکن محرومان است خواستار مشارکت و همراهی بیشتر خیرین و افراد نیکوکار برای ساخت سرپناه و مسکن برای اقشار نیازمند جامعه شد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن کشور گفت: مخاطب فعالیت‌های این انجمن در جامعه افراد بی بضاعت و بی سرپناه هستند افرادی که علاوه بر رنج نداشتن حداقل‌های زندگی از مشکلات عدیده سرپرستی خانوار یا نگهداری از بیماران معلول ذهنی و حرکت نیز رنج می‌برند.

خاکی‌پور افزود: باید با مشارکت و همراهی خیرین تلاش شود تا بخشی از درد و رنج این خانوار‌های بی بضاعت با ایجاد سرپناه و مسکن مناسب برای آنان کاهش یابد، انجمن خیرین مسکن ساز در کشور در سال‌های گذشته اقدامات شتایان توجه در این زمینه داشته است که باید در اجرای طرح‌های خیر ساز شتاب بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت بانک‌هایی که با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرارداد دارند، برای متقاضیان فراهم می‌شود. در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده می‌شود. انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت‌های خوبی داشته و برکت این انجمن پشتیبانی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) است.

این مسئول اضافه کرد: تشکیلات انجمن خیرین مسکن ساز جزو تشکیلات موفق کشور است و تا به حال بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز ساخته شده است. تفاهمنامه‌ای با آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شده که برای خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول ۵۰ درصد تخفیف قائل شود.

عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس هم در این نشست با بیان اینکه حوزه کار بنیاد مسکن در زمینه تامین مسکن شهری و توسعه روستایی بسیار فراگیر است افزود: تامین مسکن شهری وتوسعه روستایی دراین استان نیازمند تامین منابع بیشتراست و باید از همه ظرفیت‌های قانونی در این عرصه بهره گیری کرد.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های شاخص بنیاد مسکن تامین مسکن مددجویان و نیازمندان است، این بنیاد بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان وام بلاعوض برای احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن مددجویان و نیازمندان اختصاص داد که که در سال ۹۸ این طرح کلید خورد و امسال بسیاری از این طرح‌ها افتتاح شد و واحد‌های مسکونی به خانوار‌های نیازمند واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: از مجموع ۳۵۰۰ واحد ساخته شده، متقاضیان دو هزار واحد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بودند که به هر واحد ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شد. این پرداخت‌ها علاوه بر تسهیلات کم بهره بوده که به این متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان