کد خبر: ۱۵۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰
در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری فارس مطرح شد:

تاکید بر لزوم تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها در فارس/ ۴۰ واحد تولیدی تملیک شده توسط شبکه بانکی در استان وجود دارد

استاندار فارس با بیان اینکه از ۴۰ بنگاه اقتصادی که در تملک بانکها است و ۵ واحد تا آخر دی ماه تعیین تکلیف می‌شوند،اظهار کرد: همچنین ۲۰ واحد تا آخر سال تعیین تکلیف می شوند تا مشکل برطرف شود و اگر نیاز به حمایت قوه قضائیه است با هماهنگی مسئولان دادگستری این امر انجام شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ،در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری  استان فارس  که امروز۲۳ آذرماه برگزار شد، آخرین وضعیت واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک های استان و تعیین تکلیف نهایی آنها مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از واحدهای تولیدی استان بنا به عدم اجرای تعهدات خود و اختلافات پیش آمده، به تملک بانکهای عامل استان درآمده و بنا به ماهیت فعالیت بانکها، این واحدها غیرفعال یا نیمه فعال شده اند. 

بر اساس گزارشی که در این جلسه اعلام شد، در حال حاضر در استان تعداد 40 واحد تولیدی تملیک شده توسط شبکه بانکی وجود دارد که از این تعداد 14 مورد دارای پرونده قضایی در دادگاه و 4 واحد مخروبه و از رده خارج بوده و علی رغم مزایده های متعدد تا کنون فروخته نشده اند، همچنین 12 بنگاه فعال و 3 بنگاه در مراحل پایانی اقاله و یا فروش قرار داشته و در حال تعیین تکلیف نهایی هستند.

در ادامه این جلسه وضعیت واحدهای تولیدی تملیک شده به تفکیک شهرستان بدین شرح اعلام شد: شهرستان شیراز دارای 10 واحد تولیدی، شهرستان سپیدان 5 واحد تولیدی ، شهرستانهای فسا، اقلید، جهرم و مرودشت هرکدام 3 واحد تولیدی، شهرستانهای داراب، خفر، خرمبید و زرقان هرکدام 2 واحد تولیدی و شهرستان‌های آباده، خرامه، زرین‌دشت، کوار و لامرد هر کدام 1 واحد تولیدی  تملیک شده می باشند. 

واحدهای تولیدی تملیک شده به تفکیک بانکهای عامل، بانک صادرات 10 واحد تولیدی ، بانک ملی 8 واحد تولیدی ، بانک ملت 7 واحد تولیدی ، بانک کشاورزی 6 واحد تولیدی ، بانک سپه 5 واحد تولیدی ، بانک توسعه تعاون 2 واحد تولیدی ، بانک اقتصاد نوین 1 واحد تولیدی و بانک تجارت 1 واحد تولیدی را به تملیک خود درآورده  اند.

دومین دستور کار، کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس،به بررسی  برنامه های پوشش بیمه محصولات کشاورزی استان در سال آبی جاری و چالشهای پیش روی این حوزه پرداخت.

در ادامه این جلسه محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با بیان اینکه از ۴۰ بنگاه اقتصادی  که در تملک بانکها است،۵ واحد تا آخر دی ماه تعیین تکلیف می‌شوند،اظهار کرد: همچنین 20 واحد تا آخر سال تعیین تکلیف می شوند تا مشکل برطرف شود و اگر نیاز به حمایت قوه قضائیه است با هماهنگی مسئولان دادگستری این امر انجام شود. 
وی با اعلام حمایت استانداری برای احیای دوباره واحدهای تولیدی افزود: مابقی واحدهای تملک شده برای سال جدید برنامه‌ریزی شود تا تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/س










نظرات بینندگان